1 צפייה בגלריה
עטרות. צילום: יואב דודקביץ'
עטרות. צילום: יואב דודקביץ'
עטרות. צילום: יואב דודקביץ'
האם האזור הנטוש שיהיה בעבר שדה התעופה עטרות, יחזור לחיים? זה לפחות מה שמסתמן יוזמה חדשה להכשיר את שדה התעופה הנטוש עטרות בצפון העיר לחניון ענק ממדים לאוטובוסים. מדובר בשטח מישורי סלול שהעלות להפיכתו לחנייה לאוטובוסים נמוכה יחסית.
את היוזמה החדשה מקדם חבר המועצה, יהודה בן יוסף, מחזיק תיק העסקים בעירייה. אומנם בתוכניות לטווח הרחוק יש יוזמות להפיכת המתחם בעטרות לשכונה לבנייה רוויה למגזר החרדי, אך מדובר בתוכנית שממילא נדרש למימושה ואישורה זמן רב של שנים. לפיכך, גם אם יוכרז כי מיזם חניון האוטובוים הוא 'זמני', עדי למימוש הבנייה במקום, הרי שהזמניות הזו אינה קצרה כלל ועיקר.
יש לציין כי בן יוסף מעלה את היוזמה החדשה כאלטרנטיבה ליוזמתו של חבר המועצה יוסי חביליו, שמקדם הקמת חניון אוטובוסים למעל למאה רכבים בשולי ארמון הנציב. מדובר על מתחם פנוי לאחר הטיילת ובסמוך לתחנת המשטרה שם.
תושבי ארמון הנציב הביעו התנגדות ליוזמה ובן יוסף, כיו"ר לשעבר של מינהל קהילתי תלפיות מזרח, יצא אף הוא נגד כוונתו של חביליו ואף פרסם מספר פוסטים בפייסבוק נגד תוכנית זו. בשכונה חוששים כי הקמת החניון תביא לעומסי תנועה ופקקים לתושבי ארמון הנציב וארנונה באזור היציאה והכניסה, ותשליך גם על עומסי התנועה ברחובות נוספים לכיוון דרך חברון ומרכז העיר.
איש לא חולק כי חניון מרוכז לאוטובוסים פרטיים וכאלו המשמשים תיירים, הוא משהו נדרש בעיר ולטובת כלל התושבים וגם יעזור לקידום הנגשת העיר לתיירים. הבעיה היא שאף אף אחד לא מעוניין שהאוטובוסים הללו יחנו בשכונה שלו.