הישג שיא נרשם בשבוע האחרון בירושלים, עם אישורה של תב"ע לתוכנית פינוי בינוי ברחוב אחלמה 5 בעיר, שם יוקם מגדל בן 34 קומות, בתקופת זמן של שנה וחודשיים בלבד, כמחצית מהזמן הרגיל הנדרש לאישור תוכנית מסוג זה.
2 צפייה בגלריה
המגדלה ברחוב האחלמה
המגדלה ברחוב האחלמה
המגדלה ברחוב האחלמה
(הדמיה: אול אין אול בע"מ)
2 צפייה בגלריה
שכונת גילה
שכונת גילה
שכונת גילה
(צילום: רפי קוץ)

מדובר בפרויקט של חברת תנופה ועומר הנדסה בניהולם של אלי פוברסקי ויוסי שפירא, בו יוחלפו 36 הדירות הנמצאות במקום כיום במגדל שייבנה על 1.9 דונם ויכיל קומת מסחר ו-165 דירות מגורים. בנוסף לזה יכיל הפרויקט שורה של שדרוגים משמעותיים כמו מקומות חניה תת קרקעיים ופיתוח אזורי משמעותי. בקומת הקרקע יוקמו גם מעון וגן ילדים.


אישור התוכנית מתבצע על רקע קריאה חריגה של עשרות מתכנני ערים ואדריכלים שיוצאים נגד מדיניות העירייה בכל הקשור לאישורי בנייה של מגדלים בעיר. עשרות אנשי מקצוע קראו לאחרונה למינהל התכנון לקדם תוכנית מתאר לבירה. בהיעדרה, הם טוענים, העיר תיפול קורבן ליוזמות נדל"ן מפלצתיות.
לדעתם, קרוב היום בו בוקר אחד יתעוררו הירושלמים ולא יזהו מהחלון את השכונה שלהם או אפילו את כל העיר לדעת האדריכלים וחברי פורומי התכנון התשובה חיובית ולא רחוקה מלהתממש. בהיעדר תוכנית מתאר סטטוטורית עדכנית לעיר, קיימת לדבריהם פירצה תיאורטית שתאפשר לאשר כמעט כל מיזם, כך הם טוענים.