אולי השטח כבר מתחיל להתחמם לקראת החלת הריבונות, אך בינתיים נראה שהבנייה עדיין בהקפאה. קידום תוכנית הענק לבניית שכונת מגורים חדשה בעטרות מתעכבת על ידי הדרג המדיני.
למיינט יורשלים ו'בונוס' נודע כי משרד ראש הממשלה עדיין אינו נותן 'אור ירוק' להפקדת התוכנית שמקדם משרד השיכון לאישורה של הוועדה המחוזית, מטעמים של רגישות בין־לאומית ומתוך רצון לתאם זאת עם האמריקאים.
2 צפייה בגלריה
טראמפ
טראמפ
טראמפ
(צילום: shutterstock)

ממשל אוהד? אז מה!

לפני כשנה פורסם כי משרד השיכון, בראשות השר דאז יואב גלנט, מקדם מחדש את התוכנית להקים שכונת מגורים חדשה בצמוד לשדה התעופה הנטוש עטרות, אחרי שזו נכללה בהקפאת הבנייה בתקופת ממשלו של הנשיא אובמה.
ההקפאה המדינית כללה אז גם עוד מספר שכונות מתוכננות בתוך העיר, כגון גבעת המטוס והרחבתה של הר חומה. אך כידוע הממשל מעבר לים התחלף ל'אוהד' יותר, ולפני מספר חודשים עלה ראש הממשלה יחד עם ראש העירייה על גבעה המשקיפה אל הר חומה והבטיח לו כי בניית השכונות יוצאת לדרך וכי לא יהיו עוד עיכובים וחסמים מדיניים לתוכניות בנייה בירושלים. בשטח כאמור המציאות אחרת.

ממתינים לאישור

הפרויקט המדובר בעטרות הוא שכונה בהיקף של לא פחות מ־11 אלף יחידות דיור עבור האוכלוסייה החרדית, שכמותה לא נבנתה מאז הקמת שכונת רמת שלמה.
המיזם שממוקם בצפון גבולה המוניציפאלי של ירושלים זכה לתמיכה נרחבת, החל בראש העירייה משה ליאון והשר היוצא לענייני ירושלים, ח"כ זאב אלקין, וכלה ביושב ראש האופוזיציה וראש סיעת 'התעוררות', עופר ברקוביץ', שבירך על היוזמה ואמר כי שכונה ייעודית חדשה שכזאת תהווה פתרון למצוקת הבנייה בעיר. אלא שלמרבה האירוניה, כשסוף סוף קיימת הסכמה מקיר לקיר, בפועל לא בונים.
2 צפייה בגלריה
שדה התעופה הנטוש בעטרות
שדה התעופה הנטוש בעטרות
שדה התעופה הנטוש בעטרות
(צילום: שלומי כהן)
השטח הממתין לבנייה נרכש בתחילת המאה ה־20 על ידי חברת הכשרת היישוב, ובעת מלחמת העצמאות אולץ היישוב להתפנות. המקום נמצא בסמוך לשדה התעופה הנטוש, וכזכור, לפני שבועיים פרסמנו כי בוועדה העירונית לשימור הוחלט כי בית הנתיבות ומגדל הפיקוח שהקימו הבריטים בתקופת המנדט יהיו במעמד של מבנים לשימור וחלקים מהם אף ישוחזרו. עד כה טרם נקבע ייעוד למבנים, אך בכל אופן הובטח כי בניית השכונה החדשה, לכשתקרה, לא תפגע בהם.
ממשרד רה"מ נמסר: "לפני מספר חודשים אישר רה"מ נתניהו בנייה של אלפי יחידות דיור בגבעת המטוס, הר חומה ושטחי E1, והוא ממשיך לקדם את הבנייה בירושלים וסביבתה".
ממשרד השיכון נמסר: "המשרד מתכנן שכונת מגורים בשטח שדה התעופה הישן. התכנית הוגשה לאחרונה לאישור וועדות התכנון ובקרוב תידון להפקדה".