כזה מחזה מזמן לא היה בעירייה, בטח לא בוועדה המקומית שנשלטת בידי החרדים ובראשות ממלא מקום ראש העירייה אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה' – תבוסה למגזר באחד המאבקים הנדל"ניים החשובים.
2 צפייה בגלריה
יזכה לשיפוץ ולמסגרת המשך. בית הספר 'הניסויי ארגנטינה'
יזכה לשיפוץ ולמסגרת המשך. בית הספר 'הניסויי ארגנטינה'
יזכה לשיפוץ ולמסגרת המשך. בית הספר 'הניסויי ארגנטינה'
(צילום: שלומי כהן)

חבורת הנעדרים

הישיבה המכרעת כבר התחילה ברגל שמאל עבור החרדים. ראוכברגר נעדר ואת הדיון ניהל מחליפו יהודה פרוידיגר ('האיחוד הלאומי'). בנוסף, גם חבריו של ראוכברגר לסיעת 'דגל התורה' נעדרו בהפגנתיות מהישיבה, שבה נותרו בסופו של דבר רק חברי המועצה הפלורליסטים.
הטענה היא שההנהגה הארצית של דגל התורה אילצה את הנציגים בעירייה שלא להערים קשיים על הפרויקט. ראוכברגר, אגב, העדיף שלא להגיב בנושא.

2 צפייה בגלריה
חטיבת הביניים "ארגנטינה" בקרית יובל.
חטיבת הביניים "ארגנטינה" בקרית יובל.
חטיבת הביניים "ארגנטינה" בקרית יובל.
(צילום: שלומי כהן)

עובדה זו אפשרה את קידום תוכנית הקמת התיכון הניסויי בקריית יובל, ברחוב ארגנטינה, אשר בזכות קולותיהם של ימית אלה, אלישע פלג, יובב צור, ויו"ר הישיבה הזמני פרודינגר, - זכתה באישור 'פה אחד'. מדובר בהרחבת הקמפוס הקיים של בית הספר והקמת אגף חדש שיכלול 12 כיתות ומרחבים חינוכיים נוספים משלימים עבורו.
קראו גם:
חבר המועצה יוחנן ויצמן ('אגודת ישראל'), המייצג את חסידות גור, הגיע לישיבה, ראה את המצב והעדיף לא להישאר להצבעה, כשהבין שכל העניין כבר די סגור. ויצמן, שיצא בעבר נגד התוכנית המוצעת, גם לא חסך מילים נגד ההנהגה הארצית של 'דגל התורה' שהכריחו, לטענתו, את הנציגות המקומית להיעדר ולא להקשות על אישור התוכנית.
גורמים המעורבים בנושא אמרו השבוע כי "במידה והחרדים היו מתעקשים, התוכנית להקמת תיכון חילוני כלל איזורי כמו 'הניסויי', שמהווה סמל - לא היה עובר בשום צורה".

חבורת המרוצים

הנציגים החילונים כמו גם ראש העירייה משה ליאון יצאו מרוצים שהצליחו להוציא לציבור הפלורליסטי את הערמונים מהאש. אלה נתנו לליאון קרדיט חשוב במאבק העתידי על לב הציבור החילוני לקראת הבחירות בעוד קצת יותר משנה.
סגן ראש העירייה פלג: "הוכחנו שהעירייה והעומד בראשה דואגים לציבור הפלורליסטי ושומרים על האינטרס החילוני בשכונות בו הוא הרוב. רק חבל שבלחץ החרדים נאלצנו לדחות את ההחלטה בחצי שנה. זה היה צריך לעבור במקשה אחת כבר בישיבה שהייתה במרץ".
ההישג התכנוני נרשם במקרה באותו שבוע בו הוועדה המחוזית אישרה את המלצת המקומית להקים אולם לתרבות והופעות במתחם ורבורג, קרקע שגם עליה ניטש קרב בין מגזרי ובסיומו הוכרעה הכף לטובת הציבור הכללי (ראה ידיעה נפרדת בעמוד 6). השאלה עכשיו היא מה המחיר העתידי והאם ליאון כבר התחייב על פיצוי כלשהו עבור החרדים.
סגן ראש העירייה, יוסי חביליו סבור שאין ארוחות חינם וכי יהיה פיצוי לחרדים במתחם אחר. "הרחבת הניסויי הייתה צריכה לקרות מזמן וללא צורך ב'תשלום' כלשהו. אני חושש שמה שמסתמן בתור תג המחיר הפוליטי לכך יהיה הכנסת בית ספר חרדי למבנה ׳עמל׳ בשכונה".