הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ירושלים אישרה השבוע לשפץ את בית הספר הניסוי ארגנטינה בקרית יובל. אולם, בהודעה שפורסמה מטעם הוועדה למען הצלת השכונה, הם מאשימים את ראש העירייה משה ליאון: "בגדת בנו".
2 צפייה בגלריה
חטיבת הביניים "ארגנטינה" בקרית יובל. 12 כיתות חדשות יתווספו
חטיבת הביניים "ארגנטינה" בקרית יובל. 12 כיתות חדשות יתווספו
חטיבת הביניים "ארגנטינה" בקרית יובל. 12 כיתות חדשות יתווספו
(צילום: שלומי כהן)
מדובר בדיון המשך לשני הדיונים שנערכו בחודש מרץ 2022. הדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה דנה ואשרה את הרחבת קמפוס ארגנטינה להוספת אגף כיתות לימוד לחטיבה העליונה. אגף הכיתות יכלול 12 כיתות חדשות ומרחבים חינוכיים נוספים משלימים עבור בית הספר.

"ליאון - בגדת בנו"

הוועדה למען הצלת השכונה מתנגדת לשיפוץ בית הספר ופרסמה הודעה מטעמה: "הקהילה החרדית הגדולה בקרית יובל - 6 בתי כנסת; 500 משפחות; 320 ילדי החיידרים; 300 בנות 'בית יעקב'; 380 ילדי הגנים. מאשימים את ראש העירייה - בגדת בנו. לא ניתן לבנות תיכון חילוני בלב הקהילה החרדית".
קראו גם:
תושב קריית יובל אמר ל-mynet: "יש אזור מאוד קטן שנקרא אגן עין כרם יש לו בית ספר שיועד מלכתחילה לתושבים החילונים, בית הספר הניסויי עם כל הכבוד למתודה הליברלית פלורליסטית הם לא תושבי האזור, תושבים צריכים שיהיה להם באזור מגורים מוסד חינוכי. מה שקורה שעם בית הספר הניסויי הוא יבוא של תלמידים על מנת לחסום אותנו כדי שלא יהיו לנו מוסדות חינוך חרדים. בלי שום קשר זה מטרד ברמה הבסיסית שמגיעים תושבי חוץ ותופסים חניות, עומס תחבורתי. צריך לשבת על שולחן עגול ולטפל בנושא, במקום לפתור מעדיפים להפוך את השולחן עלינו".

2 צפייה בגלריה
המודעה שפורסמה נגד הבנייה בתיכון ארגנטינה
המודעה שפורסמה נגד הבנייה בתיכון ארגנטינה
המודעה שפורסמה נגד השיפוץ בתיכון ארגנטינה
(צילום: לירן תמרי)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "היום התקבלה בוועדה המקומית ההחלטה משמעותית לשפץ את המבנה בבית הספר הניסויי ארגנטינה המכיל 12 כיתות לימוד. מדובר בבשורה משמחת, להורים, תלמידים ולסגל החינוכי. נמשיך להשקיע בחינוך ילדינו במישור הלימודי, וגם בסביבת לימודים ראויה ונעימה".