עיסקת ענק ברחביה: דירת פאר בקומת הכניסה של בית אוסטר ההיסטורי ברחוב בן מימון, לא הרחק מבית ראש הממשלה, נמכרה בסכום של כ־14 מיליון שקל. מדובר בנכס בשטח של 235 מ"ר במפלס אחד, שכולל סלון, שלושה חדרי שינה, חדר עבודה, סאונה רטובה וג'קוזי, מרפסת, מחסן חניה פרטית וחצר היקפית. המוכר, עו"ד יואל שבתאי, החזיק עד כה בבעלות כל המבנה ומתגורר בעצמו במפלס שמעל לקומה שנמכרה.
1 צפייה בגלריה
עשרות מיליונים עבור קומה בודדת. בית אוסטר |
עשרות מיליונים עבור קומה בודדת. בית אוסטר |
עשרות מיליונים עבור קומה בודדת. בית אוסטר |
(צילום: יואב דודקביץ')

הרוכש הוא תושב חוץ, יזם נדל"ן מולטי מיליונר, שמחלק את זמנו בין ישראל לארצות הברית. מדובר בנכס שהיה מושכר שנים רבות, עד לעיסקת המכירה שמתפרסמת כאן לראשונה. מעל לדירתו של הרוכש הטרי קיימת כאמור יחידה נוספת בהיקף של 200 מ"ר, ומעליה דירת גג ששימשה כמשרדי עורכי דין בשטח של 75 מ"ר בלבד שמוצמד לה גג בשטח של 100 מ"ר.
קראו גם:
אף שמדובר במבנה היסטורי לשימור מלא, ועדת השימור בעירייה אישרה לפני כשנתיים תוכנית בנייה לתוספת של שתי קומות ומספר יחידות דיור של דירות יוקרה בשטח כולל של כ־600 מ"ר ועוד מעלית חיצונית. לפני מספר שנים היה ניסיון למכור את כל המבנה בשלמותו, שלא צלח.
בית אוסטר הוקם עוד בתחילת שנות ה־30 של המאה הקודמת על ידי האדריכל ד"ר רפאל בן דור ונבנה על ידי נסיב אבקריוס ביי, עו"ד נוצרי יליד מצרים, עובד בממשל הבריטי בארץ שלימים פתח בעיר משרד פרטי.
רק בשנות ה־60 זכה הבית לפרסום, כשראש העירייה היהודי הראשון של ירושלים, דניאל אוסטר, עבר להתגורר בו עד לפטירתו. אלמנתו המשיכה לגור במבנה לאחר מותו עד פטירתה בשנת 1989.