1 צפייה בגלריה
מרפסות ישנות בעיר. הקלה ניכרת | צילום: שלומי כהן
מרפסות ישנות בעיר. הקלה ניכרת | צילום: שלומי כהן
מרפסות ישנות בעיר. הקלה ניכרת | צילום: שלומי כהן
בשורה לכל יוזמי הליך של תמ"א 38 ברחבי העיר: הוועדה המקומית אישרה תוכנית לשינוי קווי הבניין, אשר תאפשר הקמת מרפסות כחלק מתוספות הבנייה וחיזוק המבנים.
עד כה מי שביקש במסגרת ההתחדשות העירונית והחיזוק נגד רעידות אדמה להוסיף גם מרפסת לצד הממ"ד והמחסן - נאלץ לעבור הליך משלים מתיש במיוחד שכלל גם תב"ע (תוכנית בנין עיר) נקודתית. מעכשיו יהיה ניתן להוסיף באותו הליך גם מרפסת. ההקלה החדשה חלה על כל השכונות והשטחים ברחבי העיר.
מעבר להקלות הטכניות והבירוקרטיות, מדובר גם בחיסכון בזמן ובעלויות הכספיות. יש לציין כי החשיבות של המרפסת, בייחוד בעיר כמו ירושלים, היא הרבה מעבר לשיפור באיכות, והסיבה לכך היא אורח החיים הדתי של רבים מתושבי העיר, שמחייב מרפסת סוכה.
חשיבות נוספת היא העניין הבטיחותי. בירושלים קיימות לא מעט מרפסות ישנות במצב רעוע, ורק לאחרונה פורסם ב"ידיעות ירושלים" על כמה מרפסות שקרסו, כשבנס לא היו נפגעים בנפש. ברור שהמרפסת מסוכנת יותר ככל שעוברות השנים, כך שחשוב לחדש את המרפסות במיוחד במבנים הזכאים לעבור הליך של תמ"א 38 (אשר הוקמו לפני 1980).
מ"מ ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המקומית אליעזר ראוכברגר: "מדובר בתב"ע שקודמה בידי אגף תכנון לפי בקשתי. התב"ע תקל מאוד על התושבים בביצוע תמ"א 38 וקבלת מרפסות ראויות במסגרת ההתחדשות של התמ"א. עד היום נתקלנו בקשיים לתת פתרונות למרפסות והתב"ע שאושרה נועדה לפתור את הקשיים הללו לטובת תושבי העיר".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מדובר במהפכה בשיפור השירות לתושב. העירייה פועלת להקל ולאפשר לתושביה לשפר ולהעלות את רמת חייהם ואיכותם ולהפוך את תהליך הוספת מרפסת במסגרת תמ"א 38 ליעיל ופשוט יותר. נמשיך לייעל את השירות לתושב בכל הפרמטרים האפשריים, על-מנת לשדרגו ולהפכו רלוונטי יותר, נגיש יותר וידידותי יותר".
מרפסות ישנות בעיר. הקלה ניכרת | צילום: שלומי כהן