2 צפייה בגלריה
שלמה אשכול. צילום: שלומי כהן
שלמה אשכול. צילום: שלומי כהן
שלמה אשכול. צילום: שלומי כהן
אחת מכהונות מהנדס העיר הארוכות ביותר עומדת להסתיים בקרוב: החל ההליך לאיתור המהנדס הבא.
רק לאחרונה החליטו ראש העירייה, משה ליאון, וממלא מקומו שממונה על תיק התכנון והבנייה בעירייה, אליעזר ראוכברגר, לחתום על הארכה שישית (ואחרונה בהחלט) לכהונת מהנדס העיר שלמה אשכול. על פי ההחלטה, ההארכה הזאת תפקע ביום האחרון של שנת 2019, והשבוע החלו הגישושים והחיפושים אחר יורש לתפקיד הבכיר ביותר בתחום הבנייה בעיר.
התפקיד מחייב כמובן מכרז רשמי, וזה אכן יפורסם בקרוב. אך עוד בטרם החל ההליך הרשמי ולפני שיהיה ניתן להגיש מועמדות, מאחורי הקלעים מתקיימים נסיונות ובדיקות. בימים האחרונים החלו לצוץ מספר שמות שככל הנראה יתמודדו על התפקיד הבכיר.
בין השמות הבולטים במירוץ, שייפתח כפי שמסתמן, כבר בשבועות הקרובים, נמצא צחי כץ, כיום מהנדס עיריית מודיעין.
כץ היה בעבר עובד בכיר בעירייה ושימש כממונה על אגף הפיקוח העירוני. מן הסתם הוא מכיר היטב את אנשי הדרג המקצועי בקומה 4 בכיכר ספרא - שם יושב אגף מהנדס העיר. כץ כיהן בתפקידו במהלך הקדנציה של ראש העירייה הקודם ניר ברקת, אך השניים אינם נחשבים למקורבים.
2 צפייה בגלריה
כץ. צילום: מלני פנטון
כץ. צילום: מלני פנטון
כץ. צילום: מלני פנטון
עם זאת גורמי תכנון שונים בעירייה ומחוץ לה דווקא תומכים מאוד במועמד החדש־ישן. עיקר הנימוקים שלהם נוגעים להיכרות של כץ לא רק עם הדרג המקצועי בכיכר ספרא אלא גם עם קבלנים, יזמים ואדריכלים מקומיים. כמו כן כץ מכיר היטב את סדרי העבודה בוועדות התכנון המחוזית והמקומית.