המספריים של אור
חלק מהלקוחות של מעצב השיער אור מלכה לא מסתפרים בזמן העומר, אבל אל דאגה – בקיץ הם יחזרו
5 צפייה בגלריה
מלכה. מובן שיש ירידה בפדיון | צילום: מהאלבום הפרטי
מלכה. מובן שיש ירידה בפדיון | צילום: מהאלבום הפרטי
מלכה. מובן שיש ירידה בפדיון | צילום: מהאלבום הפרטי
שם העסק: אור מלכה הוא מעצב שיער לגברים בלבד ובקרוב גם הבעלים והמנהל של אקדמיה ללימוד עיצוב שיער.
הירידה בפדיון בתקופת העומר: מובן שיש ירידה בפדיון, אך זה בשוליים, מאחר שגם האנשים שאינם מגיעים להסתפר בתקופת העומר הם לקוחות קבועים שלי והם מגיעים מאוחר יותר. רוב לקוחותיי מסתפרים גם בתקופה הזאת.
איך מצטמצמים: בתחום שבו אני עוסק אי אפשר להקטין את ההוצאות - ההוצאות הקבועות נשארות ללא שינוי, כמו החשמל והחומרים שבהם אני משתמש, שנרכשים מראש. בשורה התחתונה אין לי יכולת לחסוך בענף הזה.
לנצל את העונה המתה: אני מנצל את מעט הזמן הפנוי שיש לי כדי לטפל בהכנות האחרונות להקמת האקדמיה למעצבי שיער שאני מתכוון לפתוח מיד אחרי ספירת העומר. ההשקעה באקדמיה מחייבת אותי לקחת חלק פעיל בכל פרט ופרט, מהגדול ועד לקטן ביותר, ובימים אלה אני לא מוצא די זמן לפנות לנושא.
ההיערכות לעונה החמה: אני נערך בין השאר בהשתלמויות שאני עושה כדי להגיע עם התספורות המרעננות, היפות והמתאימות ביותר ללקוחות שלי. אלה גם התספורות שאדגים לתלמידים באקדמיה שלי.
טיפ לעסקים עונתיים: נצלו את פרק הזמן הפנוי ללימודים, התרעננות, שדרוגים וחשיבה מחוץ לקופסה איך אפשר להגדיל את ההכנסות בתקופות השיא על מנת שהן יחפו על ימי שפל.
העוגות יחכו
בהיעדר מסיבות וחתונות, הקונדיטורית אורית דודאי מתמודדת עם ירידה משמעותית בהזמנת סדנאות אפייה
5 צפייה בגלריה
דודאי בפעולה. ההוצאות נמשכות ללא שינוי | צילום: לירן בקריס
דודאי בפעולה. ההוצאות נמשכות ללא שינוי | צילום: לירן בקריס
דודאי בפעולה. ההוצאות נמשכות ללא שינוי | צילום: לירן בקריס
שם העסק: עוגה לכל משאלה - Dream cream. הבעלים אורית דודאי, קונדיטורית ומנחת סדנאות אפייה, מפעילה סטודיו קטן ואינטימי לעוגות בשכונת ארנונה.
הירידה בפדיון בתקופת העומר: צפויה ירידה של כ-20 אחוז, כי אני עוסקת בעיקר בסדנאות למסיבת רווקות וסדנאות בת מצווה.
איך מצטמצמים: ההוצאות נמשכות באופן שוטף כמעט ללא שינוי, כי על איכות חומרי הגלם בסדנאות שלי אני לא מתפשרת.
לנצל את העונה המתה: אני מנסה לייצר סדנאות לילדים ונוער, סדנאות ימי הולדת וסדנאות זוגיות רומנטיות. במקביל אני מפתחת ומנסה מתכונים ייחודיים במטרה להגיע לשלמות ולהעשיר את הידע.
ההיערכות לעונה החמה: לקראת הקיץ אני משדרגת את המתכונים ובונה סדנאות חדשות.
טיפ לעסקים עונתיים: חשוב להגדיל כמה שיותר את חוג הלקוחות ולייצר לקוחות חדשים בעזרת מבצעים ופרסום ברשתות החברתיות.
חתונה מאוחרת
בגן האירועים הדריה עושים פסק זמן לשיפוצים והכנות לקראת מבול האירועים המצפה עם בוא העונה החמה
5 צפייה בגלריה
זיו ודואניס ב'הדריה'. צניחה של 50 אחוז ויותר | צילום: פרטי
זיו ודואניס ב'הדריה'. צניחה של 50 אחוז ויותר | צילום: פרטי
זיו ודואניס ב'הדריה'. צניחה של 50 אחוז ויותר | צילום: פרטי
שם העסק: גן האירועים הדריה - מתחם אירועים גדול שמתאים לאירועים בינוניים וגדולים של עד 1,100 מוזמנים. המקום הוקם לפני כשלוש שנים בידי אבי דואניס וירון זיו.
הירידה בפדיון בתקופת העומר: בכל ענף האירועים רואים בתקופה הזאת ירידה ניכרת בהזמנות, מאחר שאין חתונות ואירועי ערב באולמות. הירידה היא כללית לכל הענף ומגיעה לעיתים עד כדי צניחה של 50 אחוז ויותר בפדיון.
איך מצטמצמים: במקביל לירידה בהכנסות גם ההוצאות השוטפות יורדות, מכיוון שמכינים פחות מנות במטבח וגם ההוצאה של משכורות לעובדים יורדת כשיש פחות אירועים ומעסיקים פחות עובדים. עסק טוב יודע לנהל את החשבונות שלו כך שההכנסות יתפרסו לאורך השנה, וגם לחסוך לצורך הוצאות שוטפות במהלך השנה.
לנצל את העונה המתה: בתקופת העומר אנחנו מעבירים לעובדים רענון של תודעת השירות, ובמקביל משפצים את הגן ומשדרגים אותו. השנה בחרנו למשל לשתול עצים וצמחים חדשים, להחליף את כל ריהוט החוץ והפנים ולשדרג את התאורה וההגברה. חלק מהצוות יוצא בתקופה הזאת לחו"ל כדי לייבא מוצרים חדשים ולרענן את התפריט שלנו על ידי פגישות עם שפים ומסעדות מרחבי העולם.
ההיערכות לעונה החמה: משרדינו פתוחים כל השנה ואנו מקבלים פניות רבות לסגירת תאריכים לאירועים. בתקופת הפגרה מספר הפניות עולה. אנחנו נערכים לעונת השיא בהרכבת תפריט קיץ מרענן עם מרכיבים עונתיים כמו פירות. בנוסף אנו משדרגים את הגן הפתוח שלנו בשתילת עצים חדשים וצמחייה קיצית ומגייסים עובדים מקצועיים לקראת עונת הקיץ.
טיפ לעסקים עונתיים: הטיפ החשוב ביותר הוא לסדר את כל ההכנסות השנתיות ולחלק אותן במספר החודשים. כך אפשר למקסם את הרווח ואף לבצע שדרוגים בעונות השפל.
קורת גג קיצית
בתיווך יוזמה יוצאים בתקופות החלשות להשתלמויות מקצועיות ומשקיעים יותר זמן בחיפוש אחרי נכסים אטרקטיביים
5 צפייה בגלריה
משרדי 'יוזמה'. ההלכה מאשרת בכל זאת | צילום: פרטי
משרדי 'יוזמה'. ההלכה מאשרת בכל זאת | צילום: פרטי
משרדי 'יוזמה'. ההלכה מאשרת בכל זאת | צילום: פרטי
שם העסק: תיווך יוזמה, משרד לניהול ושיווק נדל"ן בירושלים
הירידה בפדיון בתקופת העומר: למרות התחושה הכללית והמנהג שהשתרש, אין כל מניעה הלכתית לחתום על חוזה לדירה בתקופת ספירת העומר. רבנים קבעו שיש בימים האלה כמה מנהגים של אבלות, כמו איסור על חתונה וגילוח, אבל אין את הגזירות החמורות של חודש אב. לכן מותר לחתום על חוזה או לקנות דברים חדשים. הואיל וכך, רוב הלקוחות לא נרתעים מלקדם עסקאות נדל"ן גם בין פסח לשבועות, והירידה בהכנסות פחות גדולה מכפי שהיה אפשר לצפות.
איך מצטמצמים: יהודי חכם לימד אותנו במשרד שלנו שיעור שהוא דרך חיים עבורנו: במקום לעסוק רק בהקטנת הוצאות, תשקיעו הרבה יותר בהגדלת ההכנסות.
לנצל את העונה המתה: תקופות חלשות מבחינת משרד התיווך הן הכנה לימים טובים יותר, ואפשר לנצל אותן כדי להשתפר מקצועית. בימים שיש בהם עבודה רבה, אנחנו עובדים מטבע הדברים שעות רבות, ובתקופות שקטות יותר אנחנו משקיעים יותר זמן על מנת להשיג נכסים טובים ואטרקטיביים וכך לשמור על ייחודנו כמשרד המתמחה בטיפול בנכסי נדל"ן שונים מהמקובל.
ההיערכות לעונה החמה: פעמיים בשנה, בחול המועד סוכות ובחול המועד פסח, משרד התיווך סגור והצוות יוצא לחופשת 'הטענה'. חזרנו מהחופשה עם מצברים טעונים ואנרגיות שיא ואנחנו ממליצים ללקוחותינו להגיע בנעלי ספורט ובכושר.
טיפ לעסקים עונתיים: עולם העסקים בנוי במחזוריות - יש תקופות חלשות ותקופות טובות יותר, ולכל עת צריך להיערך עם תכנון מוקדם שכולל מקדמי ביטחון כלכליים ואחרים ולהכין תוכנית חודשית, רבעונית ושנתית. עסק שפועל על פי תוכנית עבודה יהיה פגיע פחות למצבים משתנים וינצל את הזמן בתקופות שקטות יותר לשיפורים, הפקת לקחים ולמידה מטעויות.
תופרים חלופות
בסלון החתנים מרקיזיו מנצלים את העונה המתה כדי לתכנן את הקולקציה לשנה הבאה
5 צפייה בגלריה
בעלי מרקיזיו אבי כהן ואבי דוד. 35 אחוז ירידה | צילום: פרטי
בעלי מרקיזיו אבי כהן ואבי דוד. 35 אחוז ירידה | צילום: פרטי
בעלי מרקיזיו אבי כהן ואבי דוד. 35 אחוז ירידה | צילום: פרטי
שם העסק: מרקיזיו - סלון חתנים וחליפות חתן. בית העסק מציע מגוון רב של חליפות בתוך סלון מרווח הכולל ספה, מסך טלוויזיה, מקלחת, קפה וכל מה שמאפשר לחתן להתארגן בנחת ביום החשוב בחייו.
הירידה בפדיון בתקופת העומר: בין פסח לשבועות רואים ירידה של 35 אחוז בפדיון. למרות זאת אנשים עדיין קונים חליפות גם בזמן העומר, בידיעה שאפשר לרכוש אך לא ללבוש מיד.
איך מצטמצמים: אנו לא מקטינים הוצאות אלא משתמשים בכוח האדם שלנו להקמת הסניף הנוסף ובחירת החליפות לקטלוג החדש. כל אחד לוקח על עצמו כמה משימות לתקופה הזאת.
לנצל את העונה המתה: אנו מנצלים את התקופה כדי לקחת פסק זמן מהעבודה האינטנסיבית היומיומית. בימים אלה אנחנו אמורים לטוס למבחר בתי אופנה מובילים בחו"ל וללקט את הדגמים שלהערכתנו ילבשו החתנים בעונת האירועים הקרובה. כמו כן, אנו מנצלים את הימים האלה כדי לבחון מקומות לצילומי הקטלוג החדש ולשבת מול גורמי השיווק כדי למנף את הסניף הנוסף שאנו פותחים בשכונת בית וגן. הבנו שאנו חייבים להתרחב ואזור בית וגן קרץ לנו מאוד. הפתיחה תתקיים מיד לאחר תום תקופת העומר.
ההיערכות לעונה החמה: אנו מכינים, כאמור, קולקציה חדשה ובוחנים דוגמנים לקטלוג.
טיפ לעסקים עונתיים: צריך להכין מבעוד מועד לעונת השפל תוכנית שתכליתה ניצול של הימים האלה לטובת שדרוג, שיפוץ וכמובן גם קצת מנוחה מהתקופה העמוסה.