1 צפייה בגלריה
קואופרטיב 'בשותף' בחבצלת. צילום: קותי פונדמינסקי
קואופרטיב 'בשותף' בחבצלת. צילום: קותי פונדמינסקי
קואופרטיב 'בשותף' בחבצלת. צילום: קותי פונדמינסקי
תמה תקופה: בסוף החודש מרץ, ייסגר במרכז העיר קואופרטיב 'בשותף' ברחוב החבצלת לאחר כשבע שנות פעילות. הסיבה: קשיים כלכליים. כמו כן, 442 בעלים לקחו חלק בקואופרטיב.
לפני כשבע שנים חברי הקואופרטיב התחילו בחנות קטנה בבית הספר הניסויי, לאחר מכן עברו לבניין כלל, ומאז אפריל 2018 החנות ממוקמת ברחוב החבצלת שבמרכז ירושלים.
"לצערנו, אנחנו לא מצליחים להפעיל את החנות שלנו במתכונתה הנוכחית באופן בר-קיימא. באותה שעה, אנחנו בהחלט לא רואים בסגירת החנות כישלון של רעיון החנות הקואופרטיבית. עסקים קטנים רבים בישראל נסגרים כבר בשנה הראשונה לפעילותם, ובתחום שלנו, תחום הקמעונאות, המצב קשה במיוחד. אנחנו גאות וגאים שהצלחנו לפעול במשך שבע שנים תמימות, למכור, לקנות, לקבל החלטות באופן דמוקרטי ולהתגבש כקהילה. מה שחשוב הוא שהיינו, עשינו ושעכשיו הדבר האחראי לעשות הוא לסגור", מסרו.
מה שהתחיל בעקבות המחאה החברתית כחלום של קבוצה קטנה, הפך מהר מאוד למציאות מדהימה. "לא שיערנו עד כמה המקום הזה ישנה את חייהם של חברות וחברי הקואופרטיב. הפכנו לקהילה, לחברים, לזוגות, למשפחות עם ילדים. גדלנו, התכווצנו, התחלפנו והשתכללנו. כל כך הרבה עשייה התרחשה סביב היוזמה הקסומה הזו, ואנחנו שמחות ושמחים על כל רגע".
בהמשך יערכו חברי הקואופרטיב מסיבת סגירה עליה יעדכנו בהמשך.