1 צפייה בגלריה
מפגן התמיכה מול הקונסוליה
מפגן התמיכה מול הקונסוליה
מפגן התמיכה מול הקונסוליה
יוזמה יוצאת דופן עם חבל ארץ הנמצא בתקופה רגישה במיוחד: ארגון יהודי כורדיסטן ינסה לקדם קשרים קהילתיים ומסחריים עם האזור הנמצא כעת בעיצומו של מאבק על עצמאותו. לצורך זה הוקמה כבר לשכה בקטמונים.
בראש היוזמה עומד הקבלן הירושלמי הוותיק הרצל לוי, שנבחר לאחרונה לראש ארגון יהודי כורדיסטן־ישראל. "המשרד הוקם לטפל בעשרות פניות שמגיעות אלינו ממנהיגי הכורדים ומאנשים פרטיים", הוא מסביר. "מדובר בבקשות לעשיית עסקים משותפים וכן נושאים הומניטריים של רווחה וסיוע רפואי".
לדברי לוי, בין השאר מגיעות אליהם פניות לרכישת ציוד טכנולוגי. הקבלן יידע לדבריו את הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ, ומנהל כעת מגעים עם גורמי ממשל במטרה להפוך את הלשכה לגוף רשמי מוכר, שעדיין ישמור על מסגרת חוץ־ממשלתית (ארגון NGO).
במקביל מתארגנת משלחת ראשונה של אנשי עסקים מתחומים שונים ומכל רחבי הארץ, אל חבל הארץ המזרח תיכוני. הכוונה היא להגיע לכורדיסטן דרך מדינה אירופית כבר בחודש הקרוב, מתוך תקווה לחתום כבר אז על עסקאות ראשונות עם הכורדים. עם זאת, בלשכה מדגישים שמדובר בנושאים אזרחיים בלבד.
לפני כמה שבועות ערכה העדה בישראל מפגן תמיכה ראשון מסוגו בעם הכורדי. האירוע התקיים מול הקונסוליה האמריקאית ברחוב אגרון ובמהלכו הונפו דגלי ישראל וכורדיסטן. בעת ההצבעה על העצמאות בחבל הארץ, הניפו גם כורדים לא מעטים את דגלי ישראל.