1 צפייה בגלריה
הבנייה בשטח בשכונת גילה. "מחטף". צילום: עמית שאבי
הבנייה בשטח בשכונת גילה. "מחטף". צילום: עמית שאבי
הבנייה בשטח בשכונת גילה. "מחטף". צילום: עמית שאבי
חינוך רע: עבריינית הבנייה - העירייה. אגף הרישוי והפיקוח בכיכר ספרא הוציא צו הפסקת עבודה להקמת שלושה גנים בגילה, שנבנים ללא אישור.
המחלוקת על בניית הגנים נחשפה בשבוע שעבר ב"ידיעות ירושלים". הורי תל"י גילה מחו על הכוונה לבנות שלושה גנים חרדיים צמוד למוסד החינוכי. בין היתר, טענו שצביון בית הספר החילוני אינו מתאים לצביון החרדי של הגנים ושבעתיד עלולה לקום קריית חינוך חרדית במקום. מנהלת בית הספר אף הוציאה מכתב בהול לעירייה שבו הזהירה מהסכנות שבבניית הגנים. העירייה טענה שמדובר בהכרח ושהדבר נעשה בשיתוף המינהל הקהילתי וועד ההורים.
אולם כעת מתברר שהעירייה כלל לא השיגה את האישורים הנדרשים לבניית הגנים. גורמים מטעמה החלו בעבודות בלי שקיבלו אישורים, ובלי שהבקשה שהגיש מינהל החינוך החרדי (מנח"ח) עברה את ההליכים הנדרשים.
במכתב אזהרה לפני פניה לערכות משפטיות, ששלחו ההורים לעירייה באמצעות עו"ד יוסי חביליו, הם מבקשים לאכוף את צו הפסקת הבנייה. "חמור מאוד שעיריית ירושלים, שאחראית על אכיפת חוק התכנון והבנייה בעיר, מעיזה ברוב חוצפתה לבצע עבירות בניה בעצמה", טוענים ההורים.
בניית הגנים היא חלק ממתווה ברקת לבניית מוסדות חילונים וחרדים בשכונות, במטרה לאפיין את הצביון שלהן.
גם חבר סיעת 'התעוררות' אלעד מלכה תוקף את העירייה. לדבריו, "מדובר בצעד נוסף בהסכם הכושל וההזוי של ראש העירייה ניר ברקת. אם לא די בכך שבמסגרת ההסכם דורס ברקת את צביון השכונות ואת אופייה הציוני של ירושלים, כעת מתברר שהוא דורס ברגל גסה גם את שלטון החוק והמינהל התקין.
העירייה: "מדובר בשטח עירוני שמיועד למבני ציבור ובכלל זה גני ילדים. לצורך בדיקה של מספר הגנים שאפשר לבנות בשטח בוצעו עבודות קרקע של חישוף הקרקע ויישורה. במסגרתן התגלה כי תוואי השטח מחייב בניית קיר תמך. בניגוד לטענות, לא הוצבו במקום מבנים לגני ילדים ולא ייבנו כאלה עד שייתקבל אישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה או מרשות הרישוי לתכנון ובנייה בעיר".