'לב סמדר' - סוף הסרט? רשת בתי הקולנוע 'לב', המפעילה את מתחם הקולנוע במושבה הגרמנית, הודיעה לבעלי המקום כי בכוונתה לצאת מהנכס ב־20 בינואר 2024. ברשת הסבירו את העזיבה, שתהווה למעשה את הפסקת פעילותה בירושלים, בהפסדים המתמשכים עקב תפעול המקום.
2 צפייה בגלריה
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
(צילום: שלומי כהן)

ב'לב' החליטו לנצל את הסעיף בחוזה השכירות המאפשר להם להתפנות בכפוף להתראה מוקדמת. במקור ההסכם היה אמור להיות תקף לארבע השנים הקרובות.

אולפנת 'סמדר'?


כבר לפני מספר חודשים הודיעו בעלי הנכס כי הם פועלים למכור את כל המתחם הכולל את המסעדה, אולם ההקרנה ולצידם המלונית קטנה, בין אם כמתחם אחד או כיחידות נפרדות, וכעת עם היוודע דבר עזיבתה של מפעילת הקולנוע, לבונוס נודע כי כבר השבוע בוצעו מספר פניות לבעלי הנכס על ידי גופים קהילתיים ופרטיים במטרה לגבש מתווה להפעיל את הקולנוע הוותיק על ידי שוכר אחר. בין הפונים היו המינהל הקהילתי השכן גינות העיר והעירייה.

2 צפייה בגלריה
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
מותר עד שלושת רבעי תפוסה. קולנוע סמדר
(צילום: בשמת איבי)

מלבד זאת עדיין מתקיימים מגעים עם רוכשים פוטנציאליים למוסד הוותיק, שזוכה להתעניינות רבה מצד אנשי נדל"ן, יזמים וגופים שונים, חלקם מעוניין להסב את הנכס ליעודים שונים. בין ההצעות הועלתה אפשרות להקים במקום אולפנה. נכון לכתיבת שורות אלה הבעלים מוסר כי טרם הבשילה עסקה כלשהי.
מבנה קולנוע סמדר, או בשמו הקודם - אוריינט - ממוקם ברחוב לויד ג'ורג' 4 במושבה הגרמנית, והוקם באמצע שנות ה- 20 של המאה הקודמת. בשנים 1940-1947 הופעל בית הקולנוע על ידי ערבי-נוצרי ששינה את שמו לקולנוע ריג'נסי. בתום מלחמת העצמאות קיבלו לידיהם ארבעה חיילים משוחררים, ביניהם אריה צ'צ'יק, את ניהול בית הקולנוע.
עוד בחדשות:

את שמו – סמדר – קיבל הקולנוע בתחרות בין קוראי עיתון בשנת 1949. בשנת 1950 קנה צ'צ'יק את חלקם של שותפיו ועד לימים אלה מנהלת משפחתו את בית הקולנוע. בשנת 1996 רשת 'סרטי שני' שוכרת את הקלונוע ומשנה את שם המקום ל'לב סמדר'. בשנת 2009 ריחפה מעל המוסד סכנת סגירה אך אלפי תושבים שהתגייסו למאבק הצליחו להצילו.