במקום 4 מגדלים ייבנו שלושה: הוועדה המחוזית אישרה השבוע תוכנית חדשה להקמת מגדלי מגורים בשכונת גילה באזור הדרום מזרחי של השכונה. התוכנית המקורית של היזמים כללה בניית 4 מגדלים בני 12 קומות כל אחד, אולם הוועדה החליטה לבטל מגדל אחד ובמקומו יוגבהו שלושת המגדלים הנותרים עד ל-18 קומות.
1 צפייה בגלריה
שכונת גילה
שכונת גילה
שכונת גילה
(צילום: יואב דודקביץ')
השינוי נועד לטענת הוועדה בכדי להותיר שטחים גדולים יותר פתוחים לטובת הציבור ולפיתוח המרחב האורבני באזור. האפשרות להגבהת הבנייה מסתמכת על שני פרמטרים, האחד היות המתחם נמצא בשולי השכונה הבנויה כך שהבנייה לגובה לא תפריע ולא תפגע בבנייה הקיימת. בנוסף המדיניות של עידוד בניה לגובה בסמוך לצירי תחבורה ראשיים ובינעירוניים, זאת לנוכח הקירבה לכביש 60 (כביש המנהרות).
חבר המועצה, עופר ברקוביץ (יו"ר התעוררות) שתמך בתוכנית בוועדה אמר: "אני מברך על אישור הפרויקט ובניית מאות יחידות דיור חדשות בגילה. מדובר בפרויקט איכותי עם שטח ציבורי פתוח שיאפשר איכות חיים לתושבים. נמשיך להילחם כנגד עליית מחירי הדירות בעיר, ולהשארת המשפחות הצעירות בירושלים".
הוועדה המחוזית גם בחנה האם הפרויקט החדש יוכל לקום לצד הדפו העתידי (מתחם הקרונות של הרכבת הקלה) ומסוף האוטובוסים המתוכן אף הוא בסמוך. בהחלטה נכתב כי למרות הקירבה עדיין מדובר במרחקים מינימאליים סבירים הן בנוגע לתקנים בגין מטרדי רעש והן בנוגע לתקנים בגין מטרדי זיהום אוויר כך שבעלי הדירות העתידיים לא אמורים לסבול מכך.