לאחר התנגדות שנמשכה שנים נאותה העירייה לפני מספר חודשים, בלחץ המשרד להגנת הסביבה, להצטרף להסדר המיחזור לאריזות ולהציב ברחבי העיר אלפי פחי מחזור כתומים. יש לציין כי המחזור הוא על פי חוק המחייב את העיריות והרשויות המקומיות והוא מיושם בכמעט כל הרשויות ברחבי הארץ פרט לחמישה מקרים חריגים ובהם הבולטת והמשמעותית ביותר היא עיריית ירושלים.
1 צפייה בגלריה
פחי מחזור כתומים
פחי מחזור כתומים
פחי מחזור כתומים
(צילום: אדווה חולי)

אך מבדיקה של mynet עולה כי על אף הכרזת העירייה יישום המיזם מתעכב והצפי הוא שיעברו עוד חודשים לא מעטים עד שתושבי ירושלים יוכלו להתחיל למחזר אריזות, אם בכלל, כפי שנהוג כבר שנים בשאר העיריות ברחבי הארץ. כמו כן אף גורם לא יודע מתי יוצבו הפחים הכתומים והאם יוצבו 2000 פחים בשלב הראשון כפי שהתחייבה העירייה. בהודעת העירייה נאמר כי סוכמו עקרונות להסכם מול חברת תמיר, שמבצעת על פי החוק את המחזור בפועל וכי ההסכם יועבר בקרוב לאישור מועצת העיר. אולם כבר חלפו מעל לחודשיים מההכרזה ועד כה טרם הועבר ההסכם. בספרא טוענים שההסכם ייחתם בקרוב ובכלל קיימים עיכובים כיון שהפחים המיובאים מחו"ל עוד לא הגיעו לארץ.
חבר המועצה יובב צור (התעוררות): "עיריית ירושלים והעומד בראשה מנסים לחבל, שוב, בהכנסת הפחים הכתומים לעיר. ירושלים היא הרשות המקומית היחידה שלא מקיימת את חוק האריזות, ולצערי גם אחרי ההסכמות עם תאגיד תמיר, ראש העירייה ליאון מנסה לסגת מההסכם ולפגוע במהלך. אני קורא לליאון לחזור להסכם המקורי, להפסיק לעבור על החוק, ולהכניס את הפחים הכתומים לירושלים במהירות האפשרית."
מספרא נמסר: "עיריית ירושלים הגיעה לאחרונה לסיכום עם תאגיד תמיר על פריסת כ-2,000 פחים כתומים בשלב הראשון. הם יוצבו ע״י תאגיד תמיר ברחבי העיר, לאחר שהחוזה ייחתם בקרוב והפריסה תימשך כחצי שנה, בשל זמני הייבוא ארצה, ייבוא שתלוי בחברת תמיר״.
מנכ"ל תמיר, רני איידלר: "עיריית ירושלים ותמיר נמצאים בדיונים בדרגים בכירים לחתימה על הסכם וסט נספחים מחייב, שמרטתו להגיע לפריסה של 90 אחוז ולהציב פח כתום בכל מקום בו מוצב פח ירוק. להערכתי ניתן להגיע להסכמות ולחתום על ההסכם במהלך חודש מאי. הצבת הפחים תחל תוך מספר חודשים בודדים מרגע החתימה".
פורסם לראשונה: 10:08, 28.04.22