ממשיכים בפיתוח הרכבת הקלה בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית ירושלים המליצה על הפקדת התכנית שמציעה יצירת מסגרת תכנונית להתוויית ה"קו התכלת" של הרכבת הקלה, במקטע שמעון הצדיק וקרל נטר. אורכו: ק"מ אחד.
הקו התכלת הינו חלק ממערך הסעת המונים העירוני המתוכנן בעיר. קו זה יחבר בין הקו הכחול של הרכבת הקלה לקו האדום ויצור קו המשכי ורציף בין שכונות העיר, ומאפשר גיוון במסלולי נסיעה של קווים עתידיים.
"התכנית היא חלק מהשלמת כל צירי הרכבת הקלה במטרה לפרוש רשת רכבות קלות שייתנו מענה לרוב חלקי העיר ובכך יעודדו שימוש נרחב יותר בתחבורה ציבורית", מסבירים בעירייה.
עוד בחדשות:
הקו התכלת הינו מקטע באורך של כקילומטר, הצפוי לעבור בשכונות שמואל הנביא ומעלות דפנה. הקו יחבר בין הקו הכחול העובר במרכז העיר לבין תוואי הרכבת הקלה המגיע עד להר הצופים. התוואי שכאמור, יחבר בין שני קווים שכבר אושרו (האדום והכחול), יאפשר נסיעה רציפה בין דרום העיר לצפונה. עורך התכנית הוא ארי כהן, אדריכלות ובינוי ערים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הקווים השונים יהוו יחד את עמוד השדרה התחבורתי בעיר הבירה, בהתאם לחזון העירוני לצמצום זיהום האוויר ותעדוף התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. כך, ירושלים תהיה הראשונה שתצא מהפקקים".
מנכ"ל תכנית אב לתחבורה זוהר זולר: "הקו התכלת יחבר את אזור הר הצופים למלחה דרך מרכז העיר, מתחם התחנה , עמק רפאים ותלפיות ויתרום לשימושיות ויעילות הרשת אשר תבטיח הסעת המונים מהירה, נקייה ונוחה".
ידיעות ירושלים נוספות