קצת יותר משנה אחרי שהושק בקול תרועה שירות משלוחי המזון וולט בירושלים, נראה כי החברה נמצאת במשבר אמון חמור מול תושבי הבירה, בעלי העסקים שבה והשליחים שפועלים בשמה. היום (רביעי) נרשמו שיבושים קשים בשירות, תושבים ברחבי העיר דיווחו כי האזור בו הם נמצאים נחסם באופן זמני לביצוע הזמנות. בוולט הגיבו היום למתרגש וציינו כי ״יהיו כמה ימים יותר מאתגרים עכשיו והכל יחזור למה שהיה. הטווחים מצומצמים ונפתחים לסירוגין״.
מחאת שליחי וולט בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
זהו היום השלישי למחאת שליחי וולט, וההשלכות מיידיות - הפגיעה בבעלי העסקים מוחשית וכואבת. חלק מבעלי עסקים מספרים על ירידה של 50% בהכנסות, חלקם מספרים על כך ירידה במספר ההזמנות בשל עיצומי השליחים. בעלי המסעדות שנשענים על שירותי משלוחים אחרים או עצמאיים, מצליחים להתגבר על העיצומים שגורמים לשיבוש ממשי בעיר. השליחים, מצידם, מתכוונים להמשיך במחאה עד לשינוי מדיניות השכר בירושלים, וברחוב זוכים לאהדה תומכת במאבקם.

4 צפייה בגלריה
שליחי וולט, היום
שליחי וולט, היום
שליחי וולט, היום
(צילום: mynet)

בשל עיצומי השליחים, לאורך היום נרשמו באפליקציה הפסקות של פעילות במספר איזורים. תושבים שפעילות האזור שלהם נחסמה וניסו להזמין משלוחים זכו להודעה לפיה "בעקבות עומס אנחנו מאלצים לעצור כרגע קבלת הזמנות חדשות. כל ההזמנות שכבר אושרו יישלחו כרגיל. נחזור לשגרה ברגע שהעומס יירגע".

4 צפייה בגלריה
שליחי וולט, היום
שליחי וולט, היום
שליחי וולט, היום
(צילום: mynet)
אתי וירון ישפה, בעלי מחנה ASADA: ״בשעות הראשונות של השבתת הפעילות, הבחנו בירידה בהזמנות הכוללות, אך בהמשך היום, המצב התאזן וזאת לאור העובדה כי אלו שרצו להזמין עשו זאת באמצעות תן ביס וחלקם אף בחרו להגיע פיזית ואנו הוצאנו להם את המשלוח החוצה".

4 צפייה בגלריה
בן אלול. פגיעה של 50% בהכנסות
בן אלול. פגיעה של 50% בהכנסות
בן אלול. פגיעה של 50% בהכנסות
(צילום: אתי נמיר, עיריית ירושלים)

רחל בן אלול, בעלת מסעדת 'רחל בשדרה' סיפרה בשיחה עם mynet: "למי שלא יודע השליחים של וולט היו פעם טבחים שהיום לא רוצים לעבוד כטבחים. וולט לקח אותם ועשה אותם שליחים. היום הם שובתים והם עוצרים לעסקים את העבודה. אם פעם היו עושים הזמנות ישירות למסעדה, היום וולט השתלט עלינו. גם לוקחים לנו 27 אחוז וגם היום העבודה ירדה כי אין דרך לשלוח לאנשים את המשלוח. אנחנו ממש ממש ממש תלויים בשליחים של וולט" בן אלול מדווחת על פגיעה של 50% בהכנסות בעקבות עיצומי השליחים״.
עוד בחדשות:
ניסים שגב, בעלי של קצביית שגב: "ללא ספק הימים האחרונים פוגעים בנו מאוד. מה שוולט עשו זה פשוט לרסק את העסקים. זה פגע בנו כי וולט מהווה חלק משמעותי מהמכירות. לשמחתנו לנו יש גם מערך משלוחים פרטי ויעיל לא פחות מוולט ולכן אנחנו עוד שורדים אבל זה באמת משהו שחייבים לתת עליו את הדין".
4 צפייה בגלריה
ירון ופזית צדקיהו
ירון ופזית צדקיהו
ירון ופזית צדקיהו
(צילום: רפי קוץ)

פזית צדקיהו' בעלי מסעדת צדקיהו: "אנחנו מאוד כעוסים על זה, מאוד. בגלל ששביתת השליחים גורמת להמתנה של שעתיים-שלוש להזמנה, לקוחות מדרגים אותנו מאוד נמוך, כי הם חושבים שזו הבעיה שלנו. למרות שזו לא אשמתנו. זה מאוד מתסכל, כי אנחנו משלמים כל כך הרבה כסף ובסוף אנחנו נפגעים".
כאמור, השליחים ממשיכים במחאה ובהפגנות על להודעה חדשה, מנדי אפרים, שליח 'וולט' בעיר אומר היום כך ל-mynet ירושלים: "אנחנו מתכננים הפגנה גם מחר. לא נעצור עד שלא ישפרו עבורנו את התנאים. ב'וולט' לא נותנים לנו תשובות ראויות. עשינו הרבה רעש היום והגענו גם עם שלטים, קיבלנו תגובות הרבה תגובות היום מהאנשים ברחוב - בכל מקום שעברנו צילמו אותנו והתעניינו במחאה. אמרו לנו כל הכבוד שאנחנו מוחים ולא עוצרים את זה ועודדו אותנו להמשיך. קיבלנו תמיכה במיוחד מהעצמאים שמרגישים שדורכים עליהם כל הזמן".