שכונת גילה עולה לגובה: הוועדה המחוזית אישרה אתמול (ד') הקמת מתחם מגורים הכולל שלושה מגדלים רבי קומות בני 18 קומות כל אחד.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה המתחם בגילה
כך ייראה המתחם בגילה
כך ייראה המתחם בגילה
(הדמיה: משרד יגאל לוי אדריכלים)
בתוכנית המקורית, שהגישו היזמים, היו 4 מגדלים בני 12 קומות בלבד אך בוועדה המחוזית עודדו את היזם להוסיף עוד קומות ולוותר על בניין אחד. כך שיישאר יותר שטח פתוח לא בנוי. כך אושרה התוכנית בחלופה הגבוהה יותר. כשמספר יחידות הדיור לא ישתנה.
המתחם עומד על מגרש גדול בשטח של 13.5 דונם ובו יוקמו 284 יחידות דיור, חניון תת קרקעי וכן מבני ציבור ומתחם פתוח, שצ"פ, שיופקע לטובת העירייה. אחוזי הבנייה יעמדו על 440 אחוז ושטחי הבנייה המירביים מעל הקרקע יגיעו לסך של כ 35,240 מ"ר. על התוכנית הופקד משרד האדריכלים הירושלמי יגאל לוי.
המתחם נמצא בסמוך לרחוב רוזמרין לא הרחק מרחוב שלמה דוגה. כשהכניסה התת קרקעית לרכבים, היחידה לכל המתחם, תהיה מרחוב שלמה דוגה .
2 צפייה בגלריה
אזור המתחם בגילה
אזור המתחם בגילה
אזור המתחם בגילה
(הדמיה: משרד יגאל לוי אדריכלים)
התוכנית תואמה עם צוות תוכנית אב לתחבורה לנוכח העבודה שבדופן המגרש אמור לקום חניית הדפו החדשה לקרונות הרכבת הקלה בקו הירוק העתידי שיגיע לגילה. יחד עם זאת הובהר כי התוכנית המקורית להקמת הדפו בגילה עתידה לעבור עידכון לנוכח שוני בצרכים של הרכבת הקלה כיום עם המפעיל החדש (כפיר) וככל הנראה השטח הנדרש יהיה מצומצם יותר.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים