הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה למתן תוקף עדכון לתוכנית רובע "הכניסה לעיר". על פי העדכון, תינתן תוספת 1,000 דירות קטנות במיוחד ("דירות מיקרו") של 30-50 מ"ר. בנוסף, תוספת של כ-300,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה בכל הרובע, כך שכל המגדלים יוגבהו מ-36 ל-40 קומות.
3 צפייה בגלריה
כך ייראה רובע הכניסה לעיר
כך ייראה רובע הכניסה לעיר
כך ייראה רובע הכניסה לעיר
(הדמיה: חברת עדן)
רובע הכניסה לעיר עתיד להפוך לרובע עירוני אינטנסיבי ייחודי בקנה מידה לאומי, המשלב מרכז עסקים ומשרדים, מסחר, מלונאות ותיירות, תרבות פנאי ונופש. הרובע מחולק ל-14 מתחמים ובהתאם לעדכון התוכנית, כל מתחם יוכל להמיר 15% מהזכויות לטובת "דירות מיקרו". כמו כן, במתחם בנייני האומה, אפשרה הוועדה להמיר שטחי תעסוקה לטובת 300 יחידות דיור מוגן.
באזור צפויים להבנות כ-20 מגדלים לצד בינוי מרקמי הכוללים 450,000 מ"ר שטחי תעסוקה לצד 85,000 מ"ר לשטחי מסחר, 220,000 מ"ר למלונאות ותיירות, 260,000 מ"ר למבני ציבור ותרבות הכוללים מבנים קיימים ומתוכננים כמו מרכז הקונגרסים בנייני האומה, בניין הביטוח לאומי, הארכיון הציוני, היכל המשפט והקריה המחוזית. לצד אלו צפויים לקום בו כ 175,000 מ"ר למגורים, מגורים תומכי תעסוקה ודיור מוגן.
3 צפייה בגלריה
כך ייראה רובע הכניסה לעיר
כך ייראה רובע הכניסה לעיר
כך ייראה רובע הכניסה לעיר
(הדמיה: חברת עדן)
מאז שאושרה התוכנית ב-2015, מבוצעות עבודות כרייה מתחת לאזור הכניסה לעיר, ומזה שנה נסגרו שדרות שז"ר לתנועת כלי רכב פרטיים לצורך הפרדה מפלסית עבור רכב פרטי בתת הקרקע והקמת החניון, עבודות אלו צפויות להמשך עד שנת 2023. כמו כן, המתחמים שנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים הם מתחם K ומגדל "מרום" הסמוך לתחנת רכבת "נבון".
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי, ציינה: "התוכנית המעודכנת אפשרה מיצוי ראוי של קרקע במיקום האטרקטיבי ביותר בעיר, תוך הישענות על האב תחבורתי המשלב רכבות קלות, רכבת כבדה ותחנה מרכזית. כמו כן, דירות קטנות במיוחד ייתנו מענה בין השאר לסטודנטים וצעירים שמעוניינים לעבוד ולגור במרכז העיר ויאפשרו רובע עירוני חי ותוסס לאורך כל שעות היום".
3 צפייה בגלריה
מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי
מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי
מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי
(צילום: אלידור חדד)
אזור הכניסה לעיר בירושלים הינו כבר היום מתחם עירוני משמעותי בבירה, החל מגשר המיתרים וקו הרכבת הקלה שעובר מעליו, דרך התחנה המרכזית ותחנת רכבת ישראל (תחנת נבון) שנחנכה לפני כשנה כסנונית ראשונה למה שעתיד להפוך למרכז התחבורתי הגדול בישראל, הכולל בנוסף שלושה קווי רכבת קלה האדום, הירוק והזהוב (שלוחת המוזיאונים), נתיבי תחבורה ציבורית, חניון ציבורי של 1,300 מקומות מתחת לשדרות שז"ר, ומעל הכל מרחב ציבורי מטופח ואיכותי המאפשר שהייה נוחה, מגוונת ופעילה למאות אלפי האנשים הצפויים לעבור בו מדי יום.
(כך תיראה הכניסה לעיר בעוד 5 שנים. צילום והדמיה: Zed Films)
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים