פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ב') כתב אישום נגד צעיר יהודי בעבירות של החזקת וירי מנשק, לאחר שירה לעבר מתפרעים ערבים ללא רישיון בשכונת בית חנינא. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.
1 צפייה בגלריה
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שרה הראל, ביום 16.5.21 התארגנה קבוצה של יהודים במטרה להגן על בית יהודים, המכונה "בית הורד" ברחוב אל מאמון בשכונת בית חנינא זאת על רקע העימותים האלימים שפרצו בין יהודים לערבים. "הנאשם הגיע לירושלים, בשעה אשר אינה ידועה במדויק למאשימה, במועד זה, פגש הנאשם באחרים באזור הגבעה הצרפתית בירושלים וחבר אליהם. בהמשך למתואר יצאה הקבוצה מהגבעה הצרפתית בארבעה רכבים לכיוון הבית, זאת כאשר האחרים מצוידים בנשק ובתחמושת כדין ובעלי רישיון להחזקת כלי נשק בתוקף".
באותו זמן, התרחשה בכביש הפרת סדר אלימה, אז על פי המתואר הנאשם לקח נשק מאחד מיושבי הרכב – ללא אישורו, יצא מן הרכב, חצה את הכביש כאשר הוא מכוון את הנשק לעבר שני מתפרעים אשר השליכו אבנים לעברו. "הנאשם החזיק בנשק בזווית של כ-45 מעלות ונראה מכוונו לעבר רכבים אשר אותה עת נסעו בכביש".
עם הגעת שיירת הרכבים לבית היהודים, החלה הפרת סדר לעבר קבוצת היהודים והבית אשר כללה יידוי אבנים. "במהלך האירועים, אחז הנאשם בנשק, אשר כל העת היה תלוי על צווארו, ניסה לדרוך את הנשק מספר פעמים ובסופו של דבר ירה בנשק כדור אחד לעבר המתפרעים. במעשיו אלו, הנאשם החזיק בנשק שלא רשות על פי דין להחזקתו, נשא נשק בלא רשות על פי דין וכן ירה משק חם שלא כדין באזור מגורים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים