ונדליזם, רעש בלילות וילדים שמסתובבים עם נשק קר. זה רק חלק מהסיוט שחווים בימים אלה תושבי הקטמונים. לפני כחודשיים פתחה הפעילה החברתית רינת משאל מזנון חדש בשכונה, אבל אפילו בחלום הגרוע ביותר שלה היא לא ציפתה להתמודדות עם קשיים מהסוג הזה.
2 צפייה בגלריה
אולר שהוחרם
אולר שהוחרם
אולר שהוחרם
(צילום: פרטי)
"ילדים בני עשר מסתובבים עם שוקרים, סכינים, אולרים וגז פלפל", היא סיפרה ל"ידיעות ירושלים". "זה פשוט לא להאמין. זה הגיע למצב שאני מתחילה להחרים סכינים וגז מדמיע מילדים שמגיעים אלי למזנון. איכשהו הילדים האלה מסתובבים בשכונה כל היום חסרי תעסוקה. משמונה בבוקר ועד 12 בלילה. הם פשוט עושים שטויות - שוברים מראות ברכבים, מפנצ'רים רכבים, מסתובבים עם כלים מסוכנים. הם אפילו שרפו את השטח שליד מגרש הכדורגל. הם שוברים בקבוקי זכוכית ועושים רעשים בלילות. שלחתי הודעות גם לראש העירייה.
"לא הגיוני שילדים בני עשר יסתובבו כל היום בלי תעסוקה. זה פשוט נהיה קטסטרופה. בגלל שעשיתי רעש ועירבתי את כל ההורים, בשבוע שעבר ניסו לפנצ'ר את הרכב גם לי. אלא שהם פשוט התבלבלו ופינצ'רו רכב של אדם מבוגר".
2 צפייה בגלריה
ונדליזם בשכונה. "התמודדות מורכבת עם בני הנוער"
ונדליזם בשכונה. "התמודדות מורכבת עם בני הנוער"
ונדליזם בשכונה. "התמודדות מורכבת עם בני הנוער"
(צילום: פרטי)
אבל לא רק מבוגרים נפגעים. תושבת השכונה, בשנות השלושים לחייה, טוענת כי בנה הקטן סבל לאחרונה מתקיפה מינית שצולמה ולאחר מכן הופצה ברשתות החברתיות. "הגשתי תלונה במשטרה, ואני לא יודעת איפה זה עומד. הילד ממש התחיל לסבול כי הילדים הציקו לו בבית הספר... במקום שהם ייענשו ויתרחקו מהילד שלי. אני מתכננת לעבור דירה לעיר אחרת".
אורן אדר, מנכ"ל מינהל גוננים־קטמונים: "אנחנו מתמודדים עם מספר בני נוער שההתמודדות איתם מורכבת. חלקם מוכרים למערכות, חלקם לא. אנחנו כמינהל קהילתי פנינו גם לרווחה, גם לגופי השיטור השונים, גם לעיריית ירושלים, ואנחנו נעזרים בכולם בשביל לטפל בתופעה הזאת גם בצד האכיפתי וגם בצד החינוכי־טיפולי. מובילה את זה יחידת הנוער של המינהל הקהילתי. התופעה הזאת באה והולכת בגלים, אבל אין ספק שהיא התגברה בתקופת הקיץ שבה אין מסגרות. אנחנו כרגע בעבודה רב־מערכתית על זה".
מהמשטרה נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה לפני מספר חודשים נפתחה חקירה שבמסגרתה בוצעו מגוון פעולות חקירתיות שבסופן ובשל מגבלות החוק הועבר הטיפול לגורמי המקצוע המתאימים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים