תושבים ברמות מתלוננים על גל חדש של פשיעה. בלילה אחד השבוע בוצעו ברחוב אחד גניבות של כסף ורכוש משלוש דירות שונות. לדברי התושבים, החשש הגדול שלהם הוא שהגנבים יגרמו לפגיעות בנפש או יסייעו לאירוע פח"ע. טענה נוספת היא שבגלל היקף משימות האבטחה, במשטרה מעדיפים להכיל ולא להתמודד עם התנהגות בריונית של צעירים מהכפרים הפלסטינים הסמוכים.
2 צפייה בגלריה
פרץ באמצע הלילה
פרץ באמצע הלילה
פורץ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
רמות
רמות
רמות
(צילום: יואב דודקביץ')

כמעט בכל סוף שבוע, בלילה שבין שישי לשבת, צעירים עם רכבי שטח וטרקטורונים מתכנסים ביער רמות ובעמק הארזים, נוהגים בפראות ומשמיעים מוזיקה בעצומה חזקה מאוד. "מה יש להם לעשות שם באחת בלילה?", תהה השבוע תושב רמות, "פנינו למשטרה ולא אכפת להם. עד לפני 4 שנים מג"ב היה באזור הזה. בנוסף, חוליות הגנבים שפועלות באזור עוברות מבית לבית. אם לא ברמות, אז בליפתא, אם לא בליפתא אז במבשרת. את אף אחד זה לא מעניין, דיברנו עם מי שאפשר כמה פעמים".
נהוראי הרוש שביתו נפרץ לאחרונה סיפר ל"ידיעות ירושלים": "בימי שישי אנחנו שומעים דברים מטורפים מהמואזין. מי שמבין ערבית שומע שהם מדברים על מוחמד דף ועל זה שהם יגיעו עד לטבריה וחיפה. תושבי האזור מפוחדים. אם הייתי יודע שזה כך לא הייתי מגיע לגור פה".יצוין, כי חלק מהאנשים שביתם נפרץ לא מדווחים למשטרה ולכן היקף הבעיה הוא ח מור יותר מכפי שמשתקף מנתוני המשטרה.


מעיריית ירושלים נמסר: "ביטחון קו התפר והטיפול בפשיעה הם באחריותה וסמכותה של משטרת ישראל. ראש העיר קיים דיון בנושא בו השתתפו נציגי התושבים והמשטרה, במהלכו סוכם על הגברת הפעילות של המשטרה. זאת לצד פעילותן של שתי כיתות הכוננות הפועלות בשכונה. עוד סוכם על הקמת טיילת (על בסיס תוואי שביל העפר בגבול המערבי של השכונה) כולל הקמת קו תאורה, הוספת מצלמות על מה שכבר קיים ודילול הצמחייה באזור. הפרוייקט נמצא בשלבי תכנון. בשבוע שעבר גם התקיים סיור משותף של אגף חירום וביטחון ושל המשטרה וסוכם שעד הקמת הטיילת יבוצע תגבור נוסף של מצלמות, הוספת פנסים על עמודים קיימים, כמו גם הגברת פעילות המשטרה למניעת הפריצות".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מייחסת חשיבות רבה ועליונה בהגנה על תושבי האזור ושמירה על רכושם, ולא פחות חשוב מכך - בהקניית תחושת ביטחון אישי לתושבים באזור זה ובכלל רחבי העיר ירושלים. בהתאם מבוצעת באזור כל העת פעילות מבצעית משטרתית, שתכליתה סיכול וטיפול מקצועי ונחוש בכל איום שהוא ובהתאם, הוגברה הפעילות המשטרתית באזור, וכן בוצעו פעילויות שיטור גלויות וסמויות רבות על ידי כוחות המשטרה השונים ולוחמי מג"ב. נמשיך לפעול לשמירה על שלום הציבור ובטחונו ולטיפול בכל איום ובכל זמן, למען התושבים, זאת לצד חקירת אירועים פליליים במקצועיות על מנת למצות את הדין עם מעורבים בכך".