עיריית ירושלים מקדמת פיילוט שיסדיר את חניות האוטובוסים ויטיבו את איכות חייהם של תושבי שכונות הר חומה וגילה. בנוסף הם צפויים לצמצם את המטרדים הנגרמים מחניית אוטובוסים רבים המגיעים לשכונות אלו, וכן יאפשר חניה זמינה עבור נהגי האוטובוסים תושבי השכונות.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס
אוטובוס
פיילוט תחבורתי חדש יקל על חייהם של עשרות אלפי תושבים בירושלים
(צילום המחשה: shutterstock)

במסגרת התכנית המגובשת בימים אלו בעירייה ולאחר ההערכות למימושה, יתנהל 'פיילוט', במסגרתו יסומנו מקומות חנייה ייעודים עבור אוטובוסים בשכונות המדוברות. הודעה מפורטת אודות התוכנית תפורסם לתושבים לאחר סיום ההיערכות העירונית למימוש ההסדר.
צעד זה בא להתמודד עם מפגעים שונים, אשר יצרו אוטובוסים בשכונות אלו. בשנים האחרונות חנו בשכונות הללו אוטובוסים רבים, שהושארו בשכונות על ידי נהגים שאינם מתגוררים בשכונות והפכו אזורים רבים למגרשי חניה. תופעה זו לוותה במפגעים שונים, כגון מפגעי רעש, חניה שלא כדין ועוד. הפיילוט מבוצע לאחר קיום דיאלוג עם תושבי השכונות והמינהלים הקהילתיים.

עוד בחדשות:

יועצו הבכיר של ראש העירייה, עופר איובי כתב בעמוד הפייסבוק: "בקרוב יותקנו עמודי חניה עם מספרי האוטובוסים שלכם לחניות במיקומים שהוקצו לכם בשכונות, לא נאפשר להפוך את המיקומים לחניות לנהגים וחברות מחוץ לשכונה שהפכו את המיקומים לחניון. בכל שכונה יחנו נהגים הגרים בשכונה בלבד במיקומים שהוקצו בלבד. אוטובוסים שלא יופיעו על עמודי החניות יאכפו".
מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מקדמת הסדרת חניות אוטובוסים בשכונות הר חומה וגילה, במטרה לצמצם מפגעים ולהבטיח חניה זמינה לתושבי השכונות. נמשיך לפעול להבטחת איכות חייהם של תושבי העיר ולמציאת פתרונות יצירתיים למימוש מטרה זו".