תושבים שוקלים לתבוע את העירייה בעקבות הסדרי החניה החדשים בבית הכרם. מתברר שבחודש יולי החלה הרשות המקומית לצבוע בכחול־לבן רחובות רבים. לתושבים הוסבר כי מי שאין להם חניה בטאבו יזכו לעד ארבעה תווי חניה בשכונה, אבל כל השאר לא מקבלים אפילו תו אחד. בנוסף, גם בחניון זיו יש לשלם מעתה עשרה שקלים לכל שעת חניה. סובלים מכך גם תושבי רמת בית הכרם, שזקוקים לשירותים בשכונה הצמודה להם אך מעתה יהיו חייבים בתשלום בכל פעם שהם יחנו שם.
2 צפייה בגלריה
ההסדרים החדשים. "אין פה שום היגיון"
ההסדרים החדשים. "אין פה שום היגיון"
ההסדרים החדשים. "אין פה שום היגיון"
(צילום: פרטי)

העירייה נפנפה אותנו

"משהו לא הגיוני ולא נכון במה שהם עשו", אומרת עמית שריקי (38) מרמת בית הכרם. "השאירו יותר מחצי מהתושבים מחוץ להסדר. מי שאין לו חניה מקבל ארבעה תווי חניה מהעירייה. מי שיש לו חניה, אפילו אחת, והילדים שלו לומדים בשכונה, לא זכאי לחניה - אין פה שום היגיון. ברמת בית הכרם אין לנו את השירותים הבסיסיים של שכונה - קניות, לימודים, חוגים, דואר, כך שבעצם החיים שלנו מתנהלים בתוך בית הכרם הישנה. אנחנו מדברים פה על משפחות צעירות עם ילדים. לא יכול להיות שאני כל הזמן צריכה להיות מוטרדת אם הפעלתי פנגו ואם לא. מי זוכר להדליק ולכבות את הפנגו בכלל? אתה בלחץ של ילדים בבוקר. זאת השכונה שלי ואין פה משחק. העובדה ששכונת רמת בית הכרם יותר חדשה ויש בה יותר חניות - אני עדיין מתנהלת בתוך שכונת בית הכרם, זו אותה שכונה וחניה זה עניין בסיסי. תמצאו פתרון שמתאים לכלל התושבים בשכונה הזאת".
תושבת נוספת מרמת בית הכרם, שהעדיפה שלא להזדהות בשמה, אמרה כי היא שוקלת לעזוב את העיר. "אני מרגישה שסוחטים אותנו ומתייחסים אלינו כארנק של העירייה. אנחנו משלמים ארנונה כל כך גבוהה, פי שלושה ממה שמשלמים חברים שלי בתל אביב, ולא מקבלים כמעט שירותים. על כל דבר אני צריכה לשלם עוד כמה שקלים ביום, וזה מצטבר למאות ואלפי שקלים בשנה. זה נותן תחושה רעה. מצד אחד, בשכונה שלי, רמת בית הכרם, אין שירותים חיוניים, ומצד שני אנחנו נאלצים לשלם בכל פעם שאנחנו נכנסים עם הרכב לבית הכרם לצורך סידורים. ההסדרה גם גרמה לכך שיש הרבה פחות חניות מכיוון שבמקביל לצביעת המדרכות בכחול־לבן צבעו מדרכות אחרות באדום־לבן.
2 צפייה בגלריה
החניון בבית הכרם
החניון בבית הכרם
החניון בבית הכרם
(צילום: יואב דודקביץ')

"גם חניון זיו, ששימש בעיקר את תושבי רמת בית הכרם כדי להגיע למרכז המסחרי לקניות, הפך להיות בתשלום. כאשר התלוננו העירייה נפנפה אותנו ואמרה שיש לנו שעת חניה חינם בכל העיר. זה לא מספיק. אם אני אוספת ילדים משלוש מסגרות או אם אני יוצאת למכולת, זה הרבה יותר משעה. אנחנו מוחים גם על האפליה בין התושבים, שחלק מהם מקבלים תו חניה וחלק לא, גם על הפקעת מקומות חניה וגם על חניון זיו. ביקשנו שימצאו פתרון אחר או שיבטלו את ההסדרה. כתבתי מכתבים, נפגשתי עם יוסי חביליו, אבל שום דבר לא עזר".

טענות התושבים:

הפליה לרעת בעלי חניה בטאבו
אין היגיון בחלוקת תווים מוגזמת
תושבי רמת בית הכרם הופקרו
וחשים שהעירייה מנסה לסחוט כסף

בעיית החניה הפרטית

מהעירייה נמסר: "הסדר החניה בוצע לבקשת המינהל הקהילתי, ולאחר שיתופי ציבור שהתנהלו תקופה ארוכה, בתיאום נציגי השכונה ומנהל הרובע. על פי החוק, לא ניתן להנפיק תו חניה אזורי לדייר המחזיק במקום חניה פרטי. כמו כן, לא ניתן להנפיק תווי חניה ברחובות בהם לא קיימים הסדרי חניה בתשלום. צמצום מקומות החניה במסגרת ההסדר הובא בחשבון טרם הביצוע ועבר אישור מהנדסי תנועה ורשות תמרור.
"יש לציין כי תושבי ירושלים זכאים לשעת חניה חינם (בכפוף לרישום באתר האינטרנט העירוני). בנוסף, הוקם מגרש חניה ברחוב רחל המשוררת, עם 70 מקומות חניה במטרה לתת מענה לצרכי החניה השונים באזור. עיריית ירושלים תמשיך לפעול למתן פתרונות חניה לתושבי העיר, וזאת לצד קידום תשתיות תחבורה ציבורית".