הסכסוך בין המאבטחים במשרד רה"מ עולה שלב: בחודשים האחרונים מנהלים מאבטחי משרד ראש הממשלה מחאה בדרישה לעלות את שכרם ודורשים לשנות את דרך העסקתם מ"חוזה" ל"הסכם קיבוצי". בהודעה שנשלחה על ידי הוועד בסוף השבוע נתבקשו חלק מהמאבטחים לא להגיע למשמרות לא מתוכננות גורם במשרד ראש הממשלה. "חשש לגרימת נזק בלתי הפיך למשואי האבטחה שתחת אחריות אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה".
3 צפייה בגלריה
מאבטחים בקרית הממשלה. פנייה להסתדרות
מאבטחים בקרית הממשלה. פנייה להסתדרות
מאבטחים בקרית הממשלה
(צילום: יואב דודקביץ')
כמו כן, נשיא בית הדין הארצי לעבודה נתן הלילה (א') צו מניעה זמני לבקשת הפרקליטות ומשרד ראש הממשלה. הצו בא למנוע עיצומים ושיבושי עבודה של מאבטחי משרד רה"מ הנמצאים בסכסוך קיבוצי בנוגע לתנאי העסקתם. הצו יהיה בתוקף עד למחר שני בעשר וחצי בבוקר. בנתיים בהסתדרות ובוועד העובדים של המאבטחים שוקלים את המשך צעדיהם.
בהודעה שנשלחה לעובדי אגף הביטחון, ושתוכנה הגיע לידי mynet ירושלים נכתב: "מאחר והממונה על השכר במשרד האוצר לא ענה לדרישותינו ואף הציע הצעה מבישה המוכיחה את הזלזול בנו כעובדים. באספה נסביר לאן מועדות פנינו בהמשך המאבק על העלאת השכר, ונעדכן בנוגע לחידוש חוזי העסקה שלנו. אנחנו מבקשים להדגיש את גודל השעה וחשיבות ההתגייסות של כולנו, מצפים מכל עובדי האגף להגיע לאספה בלי יוצא מן הכלל בין עובדי שטח ובין עובדי המטה, חובת ההגעה על כולנו". בהודעה נוספת נכתב: "חברים יקרים אנחנו מחדדים לכל עובדי אגף הביטחון מבקשים שלא להגיע להנחתות (משמרת לא מתוכננת) בכלל כולל הנחתות שיבוציות החל מרגע זה".
3 צפייה בגלריה
ההודעה שנשלחה למאבטחים
ההודעה שנשלחה למאבטחים
ההודעה שנשלחה למאבטחים
(צילום: פרטי)

גורם במשרד ראש הממשלה הגיב לכוונת המאבטחים לא להגיע למשמרות: "כבר כעת ישנה פגיעה ברמת האבטחה הניתנת על ידי אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. יש חשש לכך שחלק מהמאבטחים יינטשו את עמדותיהם וכי בכניסה למשרד ראש הממשלה ובתוכו לא יתנהלו סידורי האבטחה כסדרם. יש חשש לפגיעה בשרי ממשלת ישראל, בהגנת המידע במשרד. אבטחת מתקני ראש הממשלה".
הגורם הוסיף: "רמת האבטחה אשר ניתנת ברגעים אלו לאור הצעדים הארגוניים שאותם הנחיתה ההסתדרות – מתחת לרף אשר נקבע על ידי הגורם המנחה באופן שבו קיים חשש לגרימת נזק בלתי הפיך למשואי האבטחה שתחת אחריות אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה".
3 צפייה בגלריה
בונפיל
בונפיל
בונפיל
(צילום: חיים צח)

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל מסר: "הגשנו בקשה מסודרת ומפורטת עם כל הדרישות ולצערנו קיבלו תגובה מצחיקה ומבישה".