מאות משפחות מגוננים שבהן ילדים וילדות החניכים ב'בני עקיבא' יצאו השבוע למאבק נגד העירייה. הם שיגרו מכתב חריף, לראש העירייה משה ליאון, בו הם דורשים לקבל מבנה שיהלום את הצרכים שלהם.
1 צפייה בגלריה
המבנה הקטן שבו חניכי בני עקיבא נדרשים לפעול
המבנה הקטן שבו חניכי בני עקיבא נדרשים לפעול
המבנה הקטן שבו חניכי בני עקיבא נדרשים לפעול
(צילום: מלי ששון)
מתברר כי בשנים האחרונות הסניף גדל והתפתח ולכן ברשות המקומית הבינו שהמקלט שהוקצה בעבר לפעילות, איננו מתאים. החניכים קיבלו לפני כשנה מבנה חליפי שנמצא בין דירות מגורים ברחובות הורקניה וברניקי. הפעילות עצמה מתבצעת במגרש הכדורגל היחיד שיש בשכונה, כאשר החניכים חשופים לחום הקיץ, ולגשם בחורף. הקרבה לבתי מגורים, גם גרמה לחיכוכים עם חלק מהשכנים, אשר התלוננו על הרעש. אבל מה שגרם להורים להפסיק לשתוק, הוא דיווח ולפיו הרשות המקומית מתכוונת להעניק מבנה בשכונה, לבית ספר חרדי, שתלמידיו כלל אינם מתגוררים בגוננים.
בפנייה ששיגרו ההורים לראש העירייה נכתב בין היתר "המבנה שאנו נמצאים בו כעת ניתן לנו באופן זמני ואנו מבינים כי שהותנו במקום היא קצרת מועד. כעת נודע לנו, כי את המבנה הישן של בית הספר 'חוקר יוצר' שהתפנה, מציעים לבית ספר חרדי מחוץ לשכונה. לא יעלה על הדעת שבעוד אנחנו לא יודעים מה יעלה בגורלנו מחר, המבנה יינתן בהקצאה למוסדות שאינם משרתים את תושבי השכונה".

טענות ההורים והמינהל הקהילתי:

  • החניכים ראויים למבנה הולם
  • הפעילות כיום פוגעת בשכנים
  • אין להקצות מבנים לתושבים מחוץ לשכונה

מי שתומכת באופן נחרץ בעמדת ההורים היא מלי ששון יו"ר התחום האורבני במינהל קהילתי דרום (גוננים), וחברת הנהלה בגוף זה. לדבריה: "המבנה הזמני כלוא בן בתי תושבים, ומהווה מפגע נוראי הן לעשרות תושבים והן לילדים הפוקדים את המקום. הוא מחבל ומפריע את מנוחת השבת ואת איכות חייהם של התושבים. העירייה הכניסה את בני עקיבא לפני שנה לסניף, באישון לילה, באלימות ובבריונות, תוך כדי הפרה בוטה של כל ההבנות שהיו נהוגות בשכונה בין התושבים על המגזרים השונים והמגוונים. המינהל הקהילתי תומך לחלוטין בעצומת ההורים והתושבים".

קראו גם:

גם יו"ר האופוזיציה, חבר המועצה אדיר שוורץ ('התעוררות'), מתח ביקורת חריפה על העירייה ואמר: "אפקט הדומינו עם הזזתו של ליידי דייויס ממשיך - במקום להשתמש במוסדות הציבור בשכונת הקטמונים למען האוכלוסייה המתגוררת במקום, בוחר ליאון להוסיף חטא על פשע ולהכניס לכאן מוסד המשרת אוכלוסייה חרדית המגיעה מחוץ לשכונה".

"מחפשים בית חדש"


מהעירייה נמסר בתגובה: "עד לפני כשנה הסניף היה ממוקם במקלט לא ראוי. העירייה פעלה להעביר את הסניף הקיים למקומו הנוכחי ובעקבות ההערכה לגידול במספר החניכים מחפשים עבורו בית חדש. נכון להיום, הסניף יכול להישאר במקומו לפחות לשנה הקרובה, שבמהלכה יפעלו גורמי העירייה יחד עם ועד ההורים למציאת חלופה ראויה"