תושבים בשכונות שונות ברחבי הבירה מדווחים בשבועות האחרונים על חשבונות מים עם חריגה עצומה בצריכה, שמתבטאת כך סיפרו ל"ידיעות ירושלים" ו-mynet. המכנה המשותף — קרבה לאתרי העבודות של הקו הכחול של הרכבת הקלה. בחשבונות המים שהתקבלו בתקופה האחרונה מצוינת חריגה של עשרות ומאות אחוזים בצריכת המים. רבים מהתושבים כאמור, קושרים בין החריגה לעבודות הנעשות באזור. כך לדוגמא, תושבי שכונת גילה שעבורם פיצוצי צינורות והפסקות מים הן כמעט עניין שבשגרה.
2 צפייה בגלריה
כוס מים
כוס מים
חריגה עצומה בצריכת המים
(אילוסטרציה: shutterstock)

"זו לא נזילה קטנה"

"כתבו לנו שהצריכה שלנו היא בחריגה של 571%. וזה לא שהייתה נזילה או משהו שהיה צריך לסדר. זה מטורף", אומר לירון זדה (50), משכונת גילה, "כנראה זה מהעבודות כאן. אין הסבר אחר. זו לא נזילה קלה. מעולם לא קיבלתי חריגה בצריכה כזאת מטורפת. הרבה בשכונה קיבלו מכתבים כאלה ולא מבינים איך יכול להיות שקרה כזה דבר. זו לא איזו נזילה קטנה".
"בחצי השנה האחרונה יש בגילה בערך פעם בשבועיים, לפעמים גם פעמיים בשבוע, הפסקות מים לא מתוכננות ללא התרעה מראש, כ-5-6 שעות כל פעם בממוצע", מספרת תושבת אחרת. "תמיד אותה סיבה: פגיעה בצינור מים על ידי קבלן. הרבה תושבים קיבלו מכתב מהגיחון על חריגה בצריכת המים, התושבים קושרים את הצריכה המוגזמת לפיצוצים של הקבלן.
2 צפייה בגלריה
פיצוץ בצינור בשכונת גילה. הפסקות מים בכל שבועיים
פיצוץ בצינור בשכונת גילה. הפסקות מים בכל שבועיים
פיצוץ בצינור בשכונת גילה. הפסקות מים בכל שבועיים
(צילום: פרטי)
"אנו יודעים שכל הזמן יש לנו פיצוצי מים ומצד שני הגיחון מצביעים על צריכה מוגזמת אז עושים אחד פלוס אחד. אין דרך אחרת להבין זאת. איך יכול להיות שכל כך הרבה אנשים בשכונה קיבלו מכתבים כאלה?"
כך גם משה שרעבי מקרית יובל, שמספר: "קיבלתי הודעה בסמס בתחילת אוקטובר שמדברת על חריגה במים. בהמשך קיבלנו חשבונות בחריגה של מעל ל-1,600 אחוז. כך גם כל תושבי הרחוב. נזכרתי שב-12 בספטמבר, בני היה במקרה בבית, וכאשר התקלח, הייתה לו הפסקת מים. הוא יצא החוצה עם מגבת וראה שם את אנשי הגיחון מסתובבים שם ליד השעונים של המים".
מהגיחון נמסר: "המכתבים שהלקוחות קיבלו בתקופה האחרונה בדבר צריכה חריגה, נשלחו בהתאם להנחיית רשות המים, שכידוע היא הרגולטור של תאגידי המים. על מנת להקל על הבנת השינוי, הוסיפה הגיחון את כמות המים החריגה בקובים ולא הסתפקה אך ורק בהגדרת אחוז השינוי. חשוב לציין כי הגיחון מחויבת לידע את לקוחותיה במידע זה, וזאת בהתאם להנחיות רשות המים. הגיחון כמו עוד תאגידים נוספים פנו לרשות המים בבקשה לנסח מחדש את הכללים על מנת שמכתב כזה לא ישלח ללקוח אלא רק במידה והחריגה בצריכה משמעותית יותר".