אימה בשכונת פסגת זאב: הוא מתחפש לשליח פיצה ומבטיח אוכל חינם אם יפתחו לו את הדלת, נוסע לידן בעת שהן הולכת לבית הספר, ובאחת מהן הוא אף נגע בכתפיה. דיווחים שהגיען לידי mynet ו"ידיעות ירושלים" מכמה הורים לילדות בנות שבע עד 11 מפסגת זאב, מדברים על מבוגר שעוקב אחריהן, כאשר על חלקן הוא עשה זאת מספר פעמים.
3 צפייה בגלריה
תלמידה בפסגת זאב. (למצולמת אין קשר לידיעה)
תלמידה בפסגת זאב. (למצולמת אין קשר לידיעה)
תלמידה בפסגת זאב
(למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: נועם מושקוביץ)

"כן הזמנתם פיצה"

אחת מהילדות סיפרה על מישהו שהתחפש לשליח פיצה והבטיח לה אותה בחינם אם תפתח לו את הדלת. ילדה נוספת סיפרה להוריה כי מישהו חיכה לה עד שתאסוף את אחותה מהגן. ההורים של כולן הגישו תלונות במשטרה, אך עד כה לא קיבלו תשובות על ממצאים.
"ההטרדות התחילו מסביבות ראש השנה וטרם פסקו", מספרת אמא לילדה בת 11 מהשכונה. "הוא מקפיד לבדוק שהילדה שלי לבד בבית. בתי מתארת אותו כאיש עם קסדה על הראש, וקעקועים על יד שמאל. באירוע הראשון הוא דפק בדלת ושאל האם זה בית המשפחה, כי הזמינו פיצה. הילדה אמרה שלא הזמנו אוכל, אבל הוא התעקש שכן. רק אחרי שהילדה שלי התעקשה שלא הזמינו, הוא הלך".
אלא שזה לא הסתיים כאן. כעבור שבועיים, לפי טענת הילדה, חזר אותו האיש לנקוש על דלת בית המשפחה, גם אז עם מגש פיצה ביד וקסדה על הראש. כאשר בת ה-11 התעקשה כי לא הייתה הזמנה הוא הציע לה הפעם לקבל אותה בחינם, אבל בתנאי שתפתח את הדלת. "בתי לא הסכימה וסגרה עליו את הדלת. הוא בעט בדלת וניסה לפתוח אותה, אז היא עשתה את עצמה צועקת לי: 'אמא תתקשרי למשטרה, הוא חופר לי'. ה'שליח' אמר לה שאין אף אחד בבית, שהכול שקט ולמה היא משקרת שאמא בבית. מתוך הבית, התחילה הילדה להרעיש וזרקה חפצים על הרצפה כדי שיאמין לה שיש אנשים בבית. כעבור זמן התייאש ועזב, האירוע הזה מאוד הפחיד אותנו".

"בכיתי במשטרה"

אלא שהסיוט של בת ה-11 לא הסתיים. "כעבור שבוע וחצי שוב פגשה בו – שוב עם קסדה על הראש ובתוך רכב", מתארת האם. בתי ירדה מהאוטובוס והוא התכונן לפתוח את הרכב. בתגובה היא צעקה בכל כוחה. האיש ויתר על פתיחת הדלת, שלף טלפון נייד וצילם אותה.
"הלכנו למשטרה כמה פעמים, התחננו, ביקשנו, אני אפילו בכיתי וצעקתי בתחנה, אבל זה לא עזר. ביקשתי שיציבו סיור ברחוב או מצלמות, שיוכלו לתעד ולעצור את האיש. הם אמרו לי שעד שלא אביא הוכחה, הם לא יוכלו לעזור לי. איך אוכל להביא הוכחות?"
סיפורים דומים מגיעים מהורים נוספים בפסגת זאב. בשכונה. ילדה, בת 9 סיפרה להוריה כי גם היא ראתה את האיש המקועקע, וגם אותה הוא רדף. "בסוף שנת הלימודים שעברה, הבת שלי חזרה מבית הספר וסיפרה שהיא מרגיש שמישהו עוקב אחריה. פקפקתי בה ואמרתי שהיא מדמיינת. כעבור כמה ימים היא סיפרה לי על מישהו עם תספורת של כרבולת וקעקועים על היד שעוקב אחריה. יום אחד בתי סיפרה לנו שהוא הגיע לכיוון שלה והיא צעקה והוא ברח.
"באחד הימים", ממשיכה האם בסיפורה, "הזמנו את המשטרה כי אותו אחד שם את שתי הידיים שלו על הכתפיים שלה. היא מיד הסתובבה והוא ברח. כאשר התלוננו, השוטרים לקחו אותי למקום האירוע ותיחקרו אותי על הנושא, אמרו שיחזרו אלי, אבל מאז כלום".
3 צפייה בגלריה
רחוב סיירת דוכיפת פסגת זאב מרכז
רחוב סיירת דוכיפת פסגת זאב מרכז
״מישהו ניגש לילדה ומשך לה ביד״
(צילום: אדווה חולי)
אב מפסגת זאב מתאר תופעה דומה שאירעה לפני כחודשיים: "הגעתי לאסוף את בתי בת השבע מבית הספר. אז היא סיפרה לי שמישהו ניגש ואמר לה שביקשו ממנו לקחת אותה הביתה. היא הסתכלה עליו ולא ענתה לו. היא מתארת כי היה גבוה ולבוש בבגדים צבעוניים וכיפה. לאחר שהתעלמה ממנו, האיש משך לה ביד וקיווה שתיענה לו ותבוא אחריו. היא משכה את היד שלה בחזרה. בדיוק אז הגעתי וצפרתי לה. היא אספה את התיק והגיעה אלי. אני לא ראיתי דבר כי בתי עמדה מאחורי קיר עם מדרגות".
3 צפייה בגלריה
פסגת זאב
פסגת זאב
פסגת זאב
(צילום: אדווה חולי)
לדברי האב הוא ניגש אל תחנת המשטרה עוד באותו היום והגיש תלונה. "מאז לא חזרו אלי עם תשובה", הוא טוען השבוע. האב מספר עוד כי האירוע השפיע מאוד על בתו: "מאז הילדה מאוד חרדה ובגני שעשועים או כשאנחנו מסתובבים ברחוב היא מסבה את תשומת ליבי לכל אדם שנראה לה חשוד".

"ילדה בואי"

אם נוספת לילדה בת תשע, מספרת סיפור דומה. "ביולי האחרון, בתי הלכה לקחת את אחותה הקטנה מהגן. על הכביש לצידה התקדם רכב ובו שני אנשים: צעיר ומבוגר. אחד מהם סימן לה עם היד ואמר לה – 'ילדה בואי'. היא התעלמה אבל הוא והוא המשיך לקרוא לה. בתי נכנסה לגן ואספה את אחותה. כשיצאה, הופתעה לגלות שהרכב עדיין שם. ושוב הוא קרא לה: 'ילדה בואי', כל זה כשהיא הולכת לאורך המדרכה והוא נוסע לצידה בקצב ההליכה שלה. בשלב מסוים שתי הבנות שלי נבהלו", מספרת האם. "בגלל הפחד הן לא חזרו הביתה אלא הלכו לכיוון בית הספר שממנו אספתי עוד ילדה וכך הן איבדו אותו. התלוננתי במשטרה. ניסיתי להתקשר לבדוק מה קורה עם התלונה אבל לא היה לי מענה, ובכל מקרה הם אמרו לי שיסתכלו במצלמות וברגע שימצאו משהו יעדכנו. הם לא עדכנו אז הבנתי שכנראה אין להם כלום".
פניות ההורים הגיעו אל הפעיל החברתי מפסגת זאב רונן בן יאיר. השבוע הוא אומר: "יש לתגבר באופן מיידי את סיורי הביטחון הגלויים והסמויים לרבות הצבת מצלמות בכל הפארקים והגנים הציבוריים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "כל דיווח על תלונה המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לעבירה פלילית, נבדקים ומטופלים ביסודיות ובמקצועיות, וכך נעשה גם ביחס למקרה זה".