התפתחות במאבק על המשך הפעילות בבית טיילור בקרית יובל: העירייה החליטה השבוע למנות שמאי מטעמה שייבחן את עלויות המתחם בקרית יובל, כך נודע ל-mynet ירושלים. כל זאת במסגרת בדיקת היתכנות להפקעת הנכס. במידה ואכן יוחלט להפקיע את הנכס הרי שהמשך פעילות בית טיילור כולל המגרשים והבריכה הציבורית, לרווחת התושבים תובטח והמאבק נגד סגירת המקום וקידום תוכנית הבנייה תתייתר.
2 צפייה בגלריה
בית טיילור.
בית טיילור.
בית טיילור.
(צילום: יואב דודקביץ')
במקביל גם, נמשכים ההליכים המשפטיים של מינהל קהילתי יובלים והתושבים מול בעלי הנכס 'שיכון ובינוי'. הפקעת הנכס על ידי העירייה, תוך מתן פיצוי הולם ומוסכם על ידי הצדדים יוציא את שיכון ובינוי וישיב את המתחם לבעלות של ידיים ציבוריות, העירייה או המינהל הקהילתי.
עוד כתבות בנושא:
כיוון שמדובר בשטח חום (שטח ציבורי) העלויות של ההפקעה אמורות להיות זולות יותר ממקרה בו מדובר בשטח למגורים או למסחר. את היוזמה לבחון הליך של הפקעה מקדם סגן ראש העירייה יוסי חביליו.
עו"ד יוסי חביליו, סגן ראש העירייה מסר: "אסור לקחת ריאה ירוקה ולהפוך אותה לשיכון. אני חושב שבאזור בכלל ובקרית יובל בפרט יש מחסור חמור בשטחים פתוחים ושטחים למבני ציבור, והמציאות הזו רק צפויה להחמיר לאור אלפי הדירות הצפויות להיבנות בשכונה בשנים הקרובות. לכן, יזמתי את הפנייה לראש העיר להפקיע את השטח ששייך לשיכון ובינוי בו נמצאים בית טיילור ועמק היובל - ולהקים במקום פארק עירוני ולצידו מרכז משודרג עם בריכת שחייה, חדר כושר, מגרשי ספורט, מסלולי הליכה ועוד. לשמחתי, ראש העיר קיבל את הצעתי למנות שמאי שיעריך את עלות ההפקעה, ואני מקווה שזהו צעד ראשון בדרך להפקעה בפועל. יש לזכור כי חברת שיכון ובינוי רכשה את המקום מההסתדרות הכללית במחיר נמוך וכשטח ירוק וכשטח חום למבנה ציבור, ולכן לדעתי הפיצוי שהיא צריכה לקבל בעבור השטח יהיה נמוך יחסית".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')

תגובת העירייה: ״עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בשימוש הציבורי המתקיים בבית טיילור והיא פועלת בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותה על מנת לשמור על המשך הפעילות הציבורית במקום. כל אלה לטובת תושבי קריית היובל ולטובת כלל הציבור. העירייה, בשיתוף המינהל הקהילתי, בוחנת את כלל המתווים המשפטיים האפשריים, לרבות הפקעת הנכס או חלק ממנו".
פורסם לראשונה: 00:55, 17.11.21