המאבק על בית טיילור בקריית יובל נמשך: חברת שיכון ובינוי מבקשת בצעד חריג מבית המשפט להורות על הוצאת המינהל הקהילתי יובלים מבית טיילור. כמו כן, חברת שיכון ובינוי מתחייבת להמשיך לנהל ולהפעיל במקום את כל הפעולות לטובת הציבור הרחב. בכך מנסה החברה לפתור את הפלונטר שנוצר מהעניין הקנייני-משפטי של הסכסוך על בעלות הבניין לצד החברתי ציבורי של המשך הפעילות במקום לטובת הציבור בכלל ותושבי קריית יובל בפרט.
2 צפייה בגלריה
בית טיילור. צמוד למתחם המריבה
בית טיילור. צמוד למתחם המריבה
בית טיילור. צמוד למתחם המריבה
( צילום: יואב דודקביץ')
מדובר בצעד יצירתי וחריג כיוון, שכידוע, שיכון ובינוי אינה עוסקת בהפעלת בריכות שחייה וחדרי כושר אלא מדובר בחברת נדל"ן ובנייה. הפנייה לבית המשפט המחוזי נעשתה במסגרת בקשה לעיון מחדש בהחלטה למתן סעד זמני. לאחר שעד כה החברה לא הצליחה להביא לפינוי המתחם לנוכח פעולות המינהל הקהילתי והתביעות שכנגד שהגישו ועד התושבים של שכונת קרית יובל.
כזכור תושבי קריית יובל גייסו לצורך העניין גם את צאצאי משפחת טיילור שתרמו בשנות השישים של המאה שתרמה את ההון הנדרש להקמת המבנה, בשעתו. ועכשיו צאצאי משפחת טיילור מתגייסים לטובת התושבים במאבקם נגד חברת הנדל"ן. חברת הבנייה דרשה גם לאסור את התערבותו של חבר המועצה שמסייע לתושבים, עו"ד יוסי חביליו.
סגן ראש העירייה, עו"ד יוסי חביליו, המלווה בשנים האחרונות את המאבק מסר: "שיכון ובינוי זו חברה שמטרתה היחידה היא להרוויח כסף. המנהל הקהילתי שמפעיל את בית טיילור, מטרתו היחידה היא לתת שירות לתושבים. המטרה האמיתית של הבקשה של שיכון ובינוי הינה להביא לסגירת בית טיילור, לייאש את התושבים ולממש את הקרקע לבניית דירות לרווח כספי. לכן, אני אדאג שעיריית ירושלים תתנגד ותילחם בבקשה המופרכת של חברת שיכון ובינוי.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
"הבקשה של שיכון ובינוי מוכיחה שוב מדוע הפתרון היחידי הינו הפתרון שאני מציע: העירייה צריכה להפקיע את השטח ולהקים בו את פארק עמק היובל לטובת הציבור".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים