תושבים בשכונת הר חומה (חומת שמואל) מדווחים בימים האחרונים על זריקות אבנים שמתבצעות לעבר רכביהם. לטענתם התופעה מתרחשת סמוך לכניסה לשלב ג׳ של השכונה, סמוך לכפר אום טובא.
3 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לרכבו של יוסי
הנזק שנגרם לרכבו של יוסי
הנזק שנגרם לאחד הרכבים
(צילום: יוסי לוי)
"שכונת חומת שמואל בוערת. מוקד חדש של טרור", מספרים התושבים, "זה כבר ערב שלישי שערבים זורקים אבנים גדולות על עשרות רכבים חולפים בכניסה לשלב ג' בשכונה. רק בנס זה נגמר כרגע במכות פח למכוניות ולא בחיי אדם".
קראו גם:
"חשוב שהמשטרה תטפל כמו שצריך. ילדים קטנים עלולים למות. חזית גדולה בפתח. עכשיו זה 'זמן פציעות'. לא תהיה הארכה נוספת ל'משחק הדמים' הזה. לא יהיה אפשר לתקן אחר כך את ההפסד הצורם. למשטרה לא חסרים פתרונות. אנו חייבים את עזרתך לממש אותם".
"זה חשש סביר שעלינו למנוע זאת. תפקיד המשטרה לטפל. אבל האזרח צריך לדעת שאכן נעשה טיפול כמו שצריך, יהיה זה בבחינת גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה מנגד אם גורמי השיטור לא יבואו חשבון עם הפורעים. אודה בשם התושבים להבהרות מה נעשה וכיצד מונעים את המקרה הבא מראש ולא מגיבים בלבד אחרי מעשה".
3 צפייה בגלריה
צעירים זורקים אבנים בכניסה לשלב ג' בהר חומה
צעירים זורקים אבנים בכניסה לשלב ג' בהר חומה
חשודים זורקים אבנים בכניסה לשלב ג' בהר חומה
(צילום: פרטי)

"פתאום ראיתי סלעים שממשיכים לעוף לי אל תוך החלון"

אריה יאגייאיב סיפר בשיחה עם mynet ירושלים: "ביום חמישי שעבר, בערך בשעה 19:40, יצאתי מהבית שממוקם ממש מול הכפר. יצאתי עם אחותי וחברה שלי וכ-200 מ' אחרי הבית, מטח של אבנים נזרקו אל הרכב. נגרמו נזקים לאוטו מהמון אבנים שנזרקו אליו ובמזל לא קרה משהו חמור יותר. לפני שהבנתי מה קרה, האטתי כי חשבתי שאולי פגעתי ביונה או משהו, אבל פתאום ראיתי סלעים שממשיכים לעוף לי אל תוך החלון. בשלב הזה נתתי גז וברחתי משם. זה היה מפחיד. אחותי שישבה באוטו מאחורה נכנסה להתקף חרדה ונאלצנו להזעיק את מד"א כדי להרגיע אותה. חברה שלי קיבלה את האבן הראשונה בחלון שבצד שלה ואם החלון היה פתוח היא הייתה מקבלת את האבן בראש, זה היה מכוון בדיוק אל הראש שלה.
"זה נמשך ככה בערך חודש. אני חייל בצבא, אז אני כמעט ולא נמצא בבית. אבל זה מגיע למצב שאני לא יודע אם כדאי לי לעלות על מדים ליד הבית או שלא. המשטרה אמרה שהיא מטפלת באירוע, ובזמן שהם היו איתנו ולקחו את התלונה, הם קיבלו דיווח על זריקות אבנים נוספות בשכונה והוזעקו למקום הזריקות. זה מסוכן ובקלות יכול לפגוע בחיי אדם. מספיק שיהיה חלון פתוח או שחלון יתנפץ, והתוצאות גרועות הרבה יותר".
3 צפייה בגלריה
הכניסה לשלב ג' בהר חומה
הכניסה לשלב ג' בהר חומה
הכניסה לשלב ג' בהר חומה
(צילום: פרטי)
תושב הר חומה, יוסי לוי סיפר גם בשיחה עם mynet ירושלים: "אתמול יצאתי מהר חומה ב-21:40 ואז קיבלתי סלע בשמשה הקדמית. נכנסתי ללחץ, לא הבנתי מה קורה, ואז ראיתי עוד אבן שעפה לכיווני, אז הבנתי שמדובר באבנים שנזרקות אלי מהכיוון של הערבים. נתתי גז 300 מ' אחר כך, אחרי הרמזור, ואז יצאתי מהאוטו. מאחורי היה עוד רכב שגם הוא חטף אבנים והוא נעצר לידי. חלקנו סיגריה כדי להשתחרר מהלחץ והעברנו חוויות. אמנם לא נעימות, אבל חוויות. הבוקר הגשתי תלונה במשטרה".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת באזור בכוחות מתוגברים לטיפול נחוש ובלתי מתפשר בהפרות סדר מכל סוג שהן. בימים האחרונים פעלו השוטרים למניעת חיכוך והפרות סדר במקום ובעקבות מספר מקרים שבהם היו באזור ידויי אבנים נפתחו חקירות במטרה למצות את הדין עם המעורבים. נמשיך לפעול בנחישות נגד פורעי חוק ומפרי סדר באזור ובכלל".
פורסם לראשונה: 10:12, 20.10.22