הבדיחה על חשבוננו: תושבים ובעלי עסקים ברחוב דוד המלך שבמרכז העיר סובלים כבר יותר מחצי שנה ממכוניות שחונות ללא הפרעה על המדרכות החדשות והרחבות. המציאות הזו נוצרה לאחר שהושקעו 32 מיליון שקל בפרויקט לשדרוג אותן מדרכות.
הבלגן על המדרכה
באוגוסט 2020, בעיצומה של מגפת הקורונה, בעירייה הצהירו על שדרוג מספר צירים מרכזיים, ובהם רחוב המלך דוד, בהשקעה עצומה תוך "שיתוף ציבור עם כל בתי המלון, הסוחרים והדיירים החיים על הציר". בדצמבר של אותה שנה החלו העבודות, שכללו שדרוג מקיף בין צומת ממילא לכיכר פלומר.
קראו גם:
בין היתר הוחלפו תשתיות תת־קרקעיות ובוצעו עבודות שימור ושדרוג של המדרכות כך שהן הפכו לרחבות במיוחד. כמו כן הותקן ריהוט רחוב חדש והותקנה תאורה חדשה וגם נסלל שביל אופניים.
הטענות של 'ברחובות שלנו'
- אין מספיק אכיפה במקום
- החניה מסכנת הולכי רגל
- מדובר בבזבוז כספי ציבור
ב־13 באפריל 2022 חנך ראש העירייה משה ליאון את הרחוב, אבל לטענת תושבים, המדרכות המפוארות משמשות בעיקר את בעלי הרכבים ולא את התושבים, בעלי העסקים, התיירים ורוכבי הדו־גלגלי. בתמונות אכן רואים כיצד רכבים רבים חוסמים את הדרך ומאלצים הולכי רגל לרדת לכביש ולסכן את עצמם.
איתי פישהנדלר, פעיל בעמותת 'ברחובות שלנו': "שיפוץ הרחוב הסתיים לפני חודשים. זה השאנז אליזה של ירושלים והמדרכות רחבות מאוד. פניתי מספר לפעמים לגורם עירייה ואף הובטח לי כי הנושא יטופל.
"אני שואל את עצמי אם זה מה שצריך לעשות עם כספי המיסים של תושבי העיר. האם גם בפריז ייקחו את הרחוב הראשי, המפואר והייצוגי ויהפכו אותו לחניון מאולתר. מהעירייה נמסר: "ברחוב מבוצעת אכיפה יומיומית ובדגש על מדרכות, לרבות במסלול לרוכבי אופניים, וכ־300 דוחות על חניה על מדרכה שניתנו מתחילת השנה הם הוכחה לכך. בכל מקרה, בכוונת העירייה לתגבר את האכיפה במקום גם באמצעות מצלמות אכיפה".