בומבה של שכונה: במשכנות האומה מתלוננים על פיצוצים עזים, שנשמעים בלילות, מפריעים לשינה ומבהילים את התושבים, בעיקר את הילדים והמבוגרים שבהם.
1 צפייה בגלריה
עבודות במשכנות האומה. "למה להרוס לנו את השינה?"
עבודות במשכנות האומה. "למה להרוס לנו את השינה?"
עבודות במשכנות האומה. "למה להרוס לנו את השינה?"
(צילום: פרטי)
תקופה ארוכה נאבקים התושבים ללא הצלחה ביוזמות התשתית שמקדמת העירייה בפרויקט הכניסה לעיר, הכולל מרכז התחבורה, רובע עסקים חדש, מעבר תת-קרקעי למכוניות וכן חניון ובו כ־1,400 מקומות חנייה, אשר ייבנה כולו מתחת לאדמה.
מתן הכהן, תושב השכונה, התעורר ביום רביעי שעבר סמוך לשעה 1 לפנות בוקר: "המיטה שלי רעדה. חשבתי שיש רעידת אדמה", סיפר השבוע. "מיד קמתי ונעמדתי מתחת למשקוף של הדלת". לאחר מספר דקות התברר למתן כי כלל לא מדובר ברעידת אדמה אלא בפיצוץ מבוקר באחד מאתרי הבנייה באזור. בלילה שלאחר מכן הדבר קרה בשנית. הכהן: "לפחות הפעם לא קפצתי ישר לדלת. מדובר בפיצוצים שיצרו רעש ורעידות עצומות. כאילו לאף אחד לא אכפת מאיתנו". "אין להם בושה להרעיד לנו את הבניין באמצע הלילה?" שאל תושב באחת מקבוצות הווטסאפ. "התינוקת שלי התעוררה ואני לא מצליחה להרדים אותה כל הלילה. מה אעשה עכשיו?" זעמה תושבת אחרת.
"הפעם הפיצוץ היה בלתי נסבל", רשמה תושבת נוספת בליל רביעי, היום השני ברציפות לפיצוצים. "הם לא יכולים לעשות את זה באמצע היום? למה להרוס לנו את השינה?" "איך אין להם בושה להרעיד לנו את הבניין באמצע הלילה?" תהה אחד התושבים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "במסגרת העבודות התת־הקרקעיות מבוצעים פיצוצים מבוקרים לשינוי התוואי התת קרקעי והכשרתו לשימוש. הפיצוצים המבוקרים מתבצעים במהלך הלילה מאחר והם דורשים סגירה הרמטית של ציר ראשי ועמוס בכניסה לעיר, על מנת לשמור על בטיחות הנוסעים מפגיעה אפשרית במהלך הפיצוץ. בשל כך, המשטרה אינה מאשרת עבודות מסוג זה בשעות היום. צוות הפרויקט עושה את מירב המאמצים על מנת לצמצם את השפעת העבודות על תושבי העיר והמבקרים בעיר בזמן העבודות".