מי שהתהלך בימים האחרונים בריכוזים החרדיים לא היה יכול להתעלם מפשקווילים שקוראים שלא להתחפש לשוטרים וחיילים. בין השאר נכתב שם "המטרה המרכזית היא לנרמל את החיילים והשוטרים בתוך המגזר החרדי... כבר הוכח שכל ההתדרדרות של הנוער התחילה מהפקרות השוררת בימי הפורים".
1 צפייה בגלריה
מאה שערים
מאה שערים
מאה שערים
(צילום: רפי קוץ)

העסקן החרדי אהרל'ה יקטר אמר בתגובה: "אנחנו לא נחנך ילד חרדי שיש צבא, כי כשהוא ילך לצבא, גם אם הוא יהיה הכי טוב, לא שווה לו ללכת לצבא. ירדפו אותו החילונים בצבא - חילונים מחדירים שנאה לחרדים. פורים זה היום הכי גדול שיש לעם ישראל ולא רוצים דמויות שלא רוצים לראות אותן... אני לא רוצה שלילד שלי תהיה שאיפה להיות שוטר ואז יגידו לו 'דוס מסריח'".

הפשקוויל

רועי תורקיה, הבעלים של סניף "בזאר שטראוס" בפסגת זאב, אומר מנגד כי למרות שיש מי שמתנגדים לכך, יש השנה ביקוש מוגבר לתחפושות של אנשי כוחות ביטחון: "התחפושות הכי נמכרות הן של חיילי צה"ל, שוטרים, לוחמי קומנדו וכל מה שקשור לכוחות הביטחון והצלה. הסיטואציה של המצב באה לידי ביטוי בתחפושות. הביקוש לתחפושות החיילים והשוטרים - לא זכור לי דבר כזה.


"אני חושב שאין זמן מתאים יותר מעכשיו לאחדות ולתמיכה בחיילים ובכוחות הביטחון, ולהתעלם מקבוצה של אנשים קיצונים בחברה החרדית שלא מייצגים את הרוב. הבת שלי רוצה להתחפש לשוטרת", אמרה חרדית ירושלמית שהעדיפה שלא להזדהות,"זו התחפושת הכי פופולרית גם בכיתה שלה, הרבה בנות רוצות את התחפושות האלה של חיילות ושוטרות. השנה, בגלל המלחמה, כולנו מזדהים עם צה"ל וכוחות הביטחון שעושים לילות כימים, והתחפושות האלה זו הדרך של רבים להביע זאת".