ילד במרכז החירום לילדים בסיכון של משרד הרווחה בירושלים נשלח אתמול (רביעי) לטיפול רפואי עקב חשש כי נדבק בגזזת. בתחילת פברואר דיווח המוסד על ילד אחד שנדבק בגזזת, עכשיו כאמור יש חשש כי מדובר בשני ילדים.
1 צפייה בגלריה
בדיקת גזזת - תמונת פייסבוק
בדיקת גזזת - תמונת פייסבוק
בדיקת גזזת
(צילום המחשה: shutterstock)

גזזת היא מחלה מדבקת המועברת באמצעות מגע עפם בני אדם או בעלי חיים נגועים, או שימוש בציוד משותף. תסמיניה העיקריים של המחלה הם כתמים אדומים דמויי טבעת הגורמים לגירוד, קרחות המתפשטות על גבי הקרקפת וקשקשת. במקרים חמורים יותר עלולות להיות הפרשות מוגלתיות במקום הנגוע ואף זיהומים משניים.
ממשרד הבריאות נמסר: ״בלשכת הבריאות המחוזית התקבל בתחילת פברואר דיווח מהמוסד על ילד אחד שנדבק בגזזת. הילד הופנה לקבלת טיפול רפואי בקהילה. בנוסף, נערכה חקירה אפידמיולוגית במסגרתה ניתנה הדרכה למקום על אופן ההתנהלות במקרים בהם יש חשד להדבקה בגזזת. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חזרה למסגרת מותרת עם תחילת הטיפול״.


״מבירור שערכה אתמול לשכת הבריאות מול המקום, עלה כי ילד נוסף הופנה השבוע לבירור רפואי בשל חשד לגזזת. לשכת הבריאות המחוזית תמשיך לתת הנחיות מקצועיות למקום ולבצע מעקב אחר דיווחי התחלואה. מרגע היוודע שאחד הילדים שנשלח אל המסגרת לוקה בגזזת, דיווח הצוות המקצועי ללשכת הבריאות המחוזית ופעל בהתאם להנחיותיה".
משרד הרווחה והביטחון החברתי מסר בתגובה: "מרגע היוודע שאחד הילדים שנשלח אל המסגרת לוקה בגזזת, דיווח הצוות המקצועי ללשכת הבריאות המחוזית ופעל בהתאם להנחיותיה".
פורסם לראשונה: 17:44, 14.03.24