אחרי שנים בהן נשים במאה שערים נדרשו להתאפק, העירייה בונה שירותים ציבוריים בשכונה החרדית. כפי שפורסם בעבר ב"ידיעות ירושלים", במשך שנים חרדים-קיצונים פגעו במכוון בבתי השימוש באזור עד שהעירייה נאלצה לסגור אותם.
2 צפייה בגלריה
מאה שערים
מאה שערים
מאה שערים
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
אתר הבניה בגאולה
אתר הבניה בגאולה
אתר הבניה בגאולה
(צילום: פרטי)
הנימוק היה התערבות בשינוי אורח החיים, "בשירותי נשים קרו בעבר מקרים קשים של פגיעות מיניות והפעלתם מנוגדת לאורח החיים באזור", טען בשעתו יואליש קרויס, לשעבר "קמב"ץ העדה החרדית". "נסיונות העירייה להפעיל שירותים לנשים במיוחד הם בגדר התערבות באורח החיים שם".
יצוין, כי בעבר מבקר המדינה הצביע על היעדר כמות מספקת של תאי שירותים ציבוריים בערים מתוירות, ובהן ירושלים. לכן בכיכר ספרא הוחלט להרחיב את השירות, ובין השאר נבנו מתקנים חדישים, כמו למשל בימין משה. בעירייה גם התעקשו שהשימוש יהיה ללא תשלום. אלא שכל תאי השירותים הוקמו מחוץ לריכוזים חרדיים וכעת נעשה ניסיון להקים מבנה חדש, ברחוב יחזקאל שבשכונת גאולה, גם ללא הסכמה מפורשת של התושבים.
מעמותת "ירושלים שקופה" נמסר: "עצוב לראות שגורמים בעיריית ירושלים שוב מזלזלים ברצון תושבי השכונה, תוך כדי ניצול העובדה שרוב תושבי השכונה הביעו בבחירות המקומיות, כי חברי מועצת העיר אינם מייצגים את הצרכים השכונתיים שלהם. טוב היו עושים גורמים הללו, לו היה מתייעצים מראש עם 'ועד שכונת גאולה' המהווה כבר שנים רבות 'הריבון הנבחר'" המייצגת את הצרכים השכונתיים של תושבי השכונה".


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים החלה בהקמה של תאי שירותים בשכונת גאולה, עם היתרים כנדרש, וכחלק מתהליך שיפור הנגישות לשירותים ציבוריים ברחבי העיר. במקום יוקמו תאי שירותים ציבוריים לנשים, גברים ובעלי מוגבלויות. עיריית ירושלים פועלת ותמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי למנוע השחתה של רכוש עירוני".