תושבי נחלאות והאזור טוענים כי לאחרונה צצה 'מכת עכברים' ברחובות הסמוכים לשוק מחנה יהודה. התושבים מטילים את האשמה על תנאי התברואה וההתנהלות הלא תקנית של בעלי מסעדות וברים בשוק.
לטענתם, הרשויות אינן אוכפות את התקנים שנקבעו על פי החוק, וכך ממשיכים עסקי המסעדנות באזור להשליך את הפסולת שלהם בחצרות האחוריות שלהן.
2 צפייה בגלריה
מכת עכברים באזור שוק מחנה יהודה
מכת עכברים באזור שוק מחנה יהודה
מכת עכברים באזור שוק מחנה יהודה
(צילום: shutterstock)
ערמות האשפה, כך על פי הטענות, מושכות אליהן חולדות ועכברים שמדירים מהרחוב הציבורי את רגלי התושבים ובמיוחד הקשישים מביניהם שחוששים מהעכברים. השלב הבא, הם אומרים, הוא מחלות וסכנות לתושבים מכל שכבות הגיל.
"תמיד היו כאן עכברים, אבל הכמות שיש כאן בשבועיים האחרונים, זה עבר את הגבול", סיפרה אחת התושבות בשכונה, "בתקופת הקורונה היה ניקיון נהדר בשכונה. שום ג'וק או רמש לא רצוי לא נמצא באזור, אבל מאז שנפתחו המסעדות, זה חזר ובגדול. אז עשינו אחד פלוס אחד והבנו שהיעדר בעלי העסקים הוא שתרם לניקיון המופתי".
2 צפייה בגלריה
מימין: אחד העכברים שאיתרו התושבים והזבל
מימין: אחד העכברים שאיתרו התושבים והזבל
מימין: אחד העכברים שאיתרו התושבים והזבל
(צילום: פרטי)
עוד הוסיפה: "ברור מעל לכל ספק מה מביא את העכברים והחולדות לפה – הפסולת שמשליכים בעלי העסקים בחצרות האחוריות שלהם ושעומדת שם משך שעות ארוכות עד שבעל העסק מואיל בטובו לפנות אותה אחרי הצהריים, במקרים מסוימים אפילו רק בשעות הקטנות של הלילה. בשבוע האחרון פתחתי את החלון אולי 10 פעמים בגלל הפחד שעכבר יטפס על צינור וייכנס אלי הביתה".
תושבת נוספת שמתלוננת אמרה בשיחה עם מיינט ירושלים: "היות ויש לנו שתי מסעדות בחצר והם זורקים לכלוך, אז העכברים באים לאכול את השאריות והפסולת של המסעדות. אני גרה בקומה ראשונה והעכברים מטפסים. זה לא עכברים, זה עכברושים. אני מפחדת. אפילו את האסלה בשירותים אני סוגרת בלילה כדי שלא יטפסו לי משם. כל החצר מלאה שאריות אוכל וקליפות תפוחי אדמה של המסעדות והעכברים באים בהמוניהם.
"משרד הבריאות צריך להגיע לפה ולהזהיר את בעלי המסעדות. איך הם נותנים לאנשים לאכול עם העכברים האלה? הלא הם מביאים מאה ואחת מחלות. למה לא סוגרים? אל תסגרו, תנקו. איפה העירייה? איפה משרד הבריאות? ממש קשה לנו".
אופיר לנג, יו"ר המינהל הקהילתי 'לב העיר' מסר: "פניתי בדחיפות לאגף תברואה והם התחייבו בפני שיטפלו בנושא".
מהעירייה נמסר בתגובה: "ביום רביעי השבוע יתקיים מבצע הדברה במקום. הליקויים יתועדו ויעברו לטיפול אגפי העירייה השונים".