2 צפייה בגלריה
רופין וחברותיה "רוצות ללכת בביטחה". צילום: פרטי
רופין וחברותיה "רוצות ללכת בביטחה". צילום: פרטי
רופין וחברותיה "רוצות ללכת בביטחה". צילום: פרטי
מאחורי העצומה: ילדה בת שבע. מטר רופין ישבה השבוע בקלפי בבית הכרם ובשעה שכולם הצביעו בבחירות לכנס, היא החתימה מאות אנשים על עצומה. המטרה: לפנות לראש העירייה במטרה שיקדם סלילת מדרכה ברחוב הבנאי בשכונה, כדי שהיא וחברותיה יוכלו ללכת בצורה בטוחה אל בית הספר.
כל מי שהגיע אל הקלפי בבית הכרם הבחין ברופין הקטנה, שישבה שם יום שלם. היא פתחה דוכן מיוחד במטרה ברורה: להחתים אנשים על העצומה אותה העבירה בהמשך למשה ליאון.
לדבריה, בחלק גדול מהרחוב אין מדרכה, אלא פשוט כביש. כתוצאה מכך, הילדים צריכים ללכת באופן קבוע עם הוריהם על מנת להגיע לבית הספר והמצב מתסכל את רופין וחברותיה.
2 צפייה בגלריה
העצומה שכתבו הילדים
העצומה שכתבו הילדים
העצומה שכתבו הילדים
"אנחנו מתלוננות על זה שאין מדרכה ברחוב הבנאי", כתבו רופין וחברתה נעמי ליברמן במכתב ששלחו לליאון. "למשל, אנחנו לא יכולות ללכת בצורה בטיחותית לבית הספר וגם אי אפשר ללכת עם תינוקות בעגלה. ואנחנו לא יכולות ללכת לחברות ולחברים שלנו".
התוצאות היו מרשימות עבור רופין וחברתה, שביום הבחירות הצליחו להחתים למעלה מ־300 איש על העצומה.
רק לאחרונה אישרה העירייה מאות מיליוני שקלים לביצוע פרוייקטים לרווחת התושבים עבור פיתוח ותחזוק העיר. כך לדוגמא, חמישה מיליון שקלים אושרו עבור בניית כבישים למוסדות חינוך בהר נוף. ליאון עצמו הצהיר כי "עיריית ירושלים ממשיכה להוביל את הבירה לפיתוח כלכלי, פיזי תחבורתי וחברתי".
מהעירייה נמסר: "סלילת מדרכה ברחוב הבנאי תבוא בהכרח על חשבון חניות. לכן יזמנו פעמיים שיתוף ציבור בנושא. המינהל הקהילתי והתושבים מתנגדים באופן נחרץ לסלילת המדרכה במקום החניות. נמשיך להיות בדיאלוג עם המינהל הקהילתי ועם התושבים".