1 צפייה בגלריה
קלפי. צילום: קובי קואנקס
קלפי. צילום: קובי קואנקס
קלפי. צילום: קובי קואנקס
אחרי עשר שנים ללא בחירות במינהלים הקהילתיים, עיריית ירושלים הודיעה: הבחירות יתקיימו בחודש יוני. הבחירות יחלו בעוד ארבעה חודשים במספר שכונות, כפי שפורסם לראשונה במיינט ירושלים, וימשכו לאחר מכן לשאר השכונות בירושלים.
כאמור, בחירת נציגות שכונתית מאפשרת לתושבי השכונה להשפיע על אופי השכונה ולעמוד בקשר רציף עם הנהלת העיר וראש העירייה. תקציב הבחירות יהיה 1.5 מיליון שקלים.
לצורך קיום הבחירות, ולאור תהליך הבחירות הארצי שמתארך החליטו ראש העירייה, משה ליאון ומחזיק תיק המינהלים אריה קינג על עדכון תקנון הבחירות של המינהלים כך שיתאפשר לקיים בחירות גם בצמידות לבחירות ארציות.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אני קורא לכולם להתמודד ולהצטרף לעשייה למען ירושלים יחד איתי ועם הנהלת העיר. נמשיך במדיניות שתוף הציבור והקשבה לתושבים, באופן ישיר וגם דרך המינהלים הקהילתיים".
מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, אריה קינג: "קיומן של הבחירות במועד המוקדם ביותר שניתן, עמד לעיניי מהרגע שלמדתי את משמעותם של המינהלים בכל האמור למתן שירותים לתושבי העיר והיות המנהלים שותפים בכירים בניהול ענייני העירייה בשכונות. קיומן של הבחירות תאפשרנה לפעילי ציבור רבים, בכל רחבי העיר, להצטרף לקבוצה איכותית ומובילה של חברי הנהלות המינהלים הקהילתיים ולכן, יחד עם ראש העיר בכוונתנו בתוך כשנה להשלים את הליך הבחירות בכל המינהלים ויחד עם הנבחרים החדשים, נוביל את העיר לפריחה חברתית וקהילתית".
אלעד מלכא חבר מועצת העיר (התעוררות) נמסר: "בשנה וחצי האחרונות העלינו את נושא הבחירות במנהלים הקהילתיים בישיבות המועצה ובפורומים הרלוונטיים כולל בעתירה לבית המשפט. הבחירות צריכות להיות חלק מתהליך להעצמת עצמאות המנהלים בעיר. אנחנו מברכים על ההחלטה העקרונית ללכת לבחירות ונפעל על מנת לוודא שהן יעשו תוך שימת צרכי התושבים בראש סדרי העדיפויות. התעוררות תמיד ידעה להצמיח הנהגה מהשטח ונפעל לסייע להצמיח הנהגות שכונתיות לקראת הבחירות."