1 צפייה בגלריה
גופת אחד החתולים | צילום: פרטי
גופת אחד החתולים | צילום: פרטי
גופת אחד החתולים | צילום: פרטי
מה גרם למותם של חתולי רחוב בחניון בגבעה הצרפתית? זו השאלה שמעסיקה בימים אלה פעילה למען בעלי חיים מאזור ירושלים. לטענתה של הפעילה, היא פנתה בעניין למשטרה אך זו הודיעה לה כי לא תפתח בחקירה.
ראשיתו של האירוע לפני כחודש, אז מתו מספר חתולים בחניון במקום. לידיה של שרה רחמים, פעילה למען חתולי רחוב בעיר, הגיעו צילומים ובהם תיעוד של החתולים והיא החלה לברר את הנושא.
"יום למחרת האירוע הלכתי למקום, והופתעתי לגלות שכמעט ואין שם חתולים", היא מספרת. "זה לא אופייני, כי מדובר במקום שבדרך כלל יש בו הרבה חתולים מסתובבים".
לטענתה של רחמים, היא שאלה עובדת בקרבת מקום אם היא יודעת משהו על מותם של החתולים. "היא ענתה לי כי חברת הדברה הגיעה לשם לאחרונה, כנראה כדי למגר חולדות, וההשערה היא שהחתולים עצמם הורעלו כתוצאה מכך. היא גם מסרה לי את הצילומים של החתולים המתים", היא אומרת.
רחמים החליטה לפנות למשטרה בבקשה לחקור את האירוע. במענה לפנייתה נמסר לה כי לאחר בדיקת התלונה הוחלט שנסיבות העניין אינן מתאימות לפתיחה בחקירה. "איך ייתכן שלאף אחד לא אכפת ולא חוקרים? זה כואב מאוד", אומרת רחמים.
רחמים מטפלת בחתולי רחוב כבר 30 שנה. היא מאכילה קרוב ל־200 מהם ומחזיקה 15 פינות האכלה בשכונת פסגת זאב. "חתולי רחוב הם לא הפקר", היא אומרת בתוקף. "החתולים במתחם המדובר נמצאים שם כבר הרבה זמן. איך יכול להיות שהם מתו ואף אחד לא נותן על כך את הדין"?
לדברי הפעילה, גם אם מביאים חברת הדברה כדי לטפל בחולדות או בשאר זוחלים ומזיקים, היו צריכים לקחת בחשבון שזה עלול לפגוע בחתולים ולמצוא דרכים אחרות לעשות זאת".
מי שנחלץ לעזרתה של רחמים הוא חבר המועצה ומחזיק תיק העסקים ותיק השירות הווטרינרי יהודה בן יוסף. מחזיק התיק שוחח עם אותו אחת שמצאה את החתולים. לטענתו, בכוונתו לפנות למשטרה בבקשה לפתוח את התיק ולחקור כיצד מתו החתולים ובאיזו מידה חברת ההדברה שהוזמנה היתה קשורה, אם בכלל, למותם.