1 צפייה בגלריה
תלונות רבות של ההורים. צילום: shutterstock
תלונות רבות של ההורים. צילום: shutterstock
תלונות רבות של ההורים. צילום: shutterstock
הורים במעון 'התחלה חכמה' של החבר למתנ"סים, שברמת שרת טוענים להתנהלות בעייתית מצד הצוות החינוכי. התלונות התחזקו לאחר שהתגלה כי אחת הגננות משכה בשיער של אחד הפעוטות ושוחררה מתפקידה בגן.
התלונות נערמות בשבועות האחרונים בעקבות טענות של ההורים על "הפקרות" והתנהלות "מבישה וחסרת אחריות" של הצוות החינוכי. לטענתם, מתחילת שנת הלימודים חווים המעונות תקלות. אחת האמהות: "אני מגיעה למעון ב-7:15 בבוקר, ובמרבית המקרים אין בכלל מטפלת בכיתה של הבן שלי שתקבל את פניו. לא הגיוני מצב בו מתחילת השנה אין יציבות בכיתה. טוענים בפנינו שהתקן בגן קוצץ. אותי כאמא זה לא מעניין. התחושה היא של חוסר אונים והרגשה מתמדת של הפקרות".
"לצערי הרב כיתות המעון גועשות בגלל חוסר כוח אדם" אומרת ב', אמא נוספת במעון. "דבר המשפיע על המהלך תקין של התנהלות יומיומית. פקעה סבלנותנו". ב' טוענת כי השיא היה לפני מספר שבועות, אז התגלה כי אחת הגננות משכה בשיערו של אחד הילדים. בתגובה הגישה האמא תלונה במשטרה והוציאה מיד את בנה מהמעון. בעקבותיה הלכו הורים נוספים וכפי ש-ב' מתארת "הכיתות הצטמקו מאוד לאחרונה עקב עזיבה של הורים. התרענו על כך במשך שבועות, הכתובת הייתה על הקיר".
במכתב ששלחו למשרד הרווחה, טענו ההורים ל"התנהלות קלוקלת, וחוסר פיקוח במעון". לטענתם, רמת ההיגיינה במעון נמוכה בין היתר בגלל שרצפת המעון לא נשטפת בסוף היום והזבל ושאריות האוכל אינם מפונים בנוסף, ההורים טוענים כי צוות המעון "לא מחליפים חיתולים בתדירות הגיונית. ילדים מגיעים עם חיתול מתפורר מאחר והוא ספוג בשתן, נשארים רב זמן עם צואה בחיתול".
במכתב ממשיכים ההורים לגולל את בעיות האוכל והשינה ("הילדים חוזרים הביתה מורעבים ועייפים"), החינוך ("רוב היום מסתובבים בחוסר מעש") והאיחורים של הצוות ("המטפלות אינן מקבלות את פני ההורים בבוקר").
מהחברה למתנ"סים נמסר: "המעון מתנהל בקפידה לפי נהלי משרד העבודה והרווחה ואף עבר לאחרונה שתי ביקורות פתע בצורה טובה מאוד - הן של האגודה לבריאות הציבור שבחנה את איכות התברואה והמזון והן של משרד העבודה והרווחה. כתמיד ייתכנו פניות, כגון פניית הורים על חיתול מלוכלך בעת האיסוף, ואלו נבדקות ומטופלות בהתאם לנהלים.
"אכן ישנה עובדת שהופסקה העסקתה במעון בשל היעדר התאמה בין הדרישות לבין יכולותיה, אך בניגוד לנטען, הפסקת העבודה לא אירעה בשל מקרה אלימות ולא ידוע לנו על תלונה במשטרה".