1 צפייה בגלריה
כאן ייבנו המכללות. הדמיה: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
כאן ייבנו המכללות. הדמיה: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
כאן ייבנו המכללות. הדמיה: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה השבוע את עתירת תושבי עין כרם נגד הקמת המכללות הצבאיות במורדות השכונה לאחר שהתקבלה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה.
בפסק הדין ציין השופט אלי אברבנאל כי דין העתירה להידחות על הסף מאחר שההליכים המנהליים טרם הוכרעו בדיון בבית המשפט. "העניין שלפנינו אינו נופל בגדר החריגים העשויים לאפשר תקיפה של החלטה על הפרדת תוכנית עוד בטרם התבררה. החשש מפני יצירת 'מסלול עוקף' לתקיפת הליכי תכנון בבית המשפט בטרם עת", הכריע השופט.
הוועדה המחוזית ומשרד הביטחון ביקשו למחוק את העתירה בשל היותה מוקדמת. עוד טענו כי טרם הוגשו התנגדויות לתוכנית, וכשיוגשו הם ידונו בצורה המקובלת.
קראו גם: • הקרב מתחדש: תושבי עין כרם עתרו נגד הקמת המכללות • בניגוד להחלטת מועצת העיר: מיזם מכללות צה"ל בעין כרם הופקד בוועדה המחוזית • תושבי הגבעה הצרפתית: רוצים את מכללות צה"ל אצלנו
מנגד ביקש הוועד את התערבות בית המשפט עוד בשלב התחלתי זה: "מדובר במקרה חריג המצדיק התערבות של בית המשפט כבר בשלב מוקדם זה. אין מדובר בתקיפה התוכנית או בבירור שאלות תכנוניות בלבד, אלא בתקיפת דרכי קבלתה של ההחלטה".
כאמור, בית המשפט אימץ את עמדת משרד הביטחון וחייב את העותרים בהוצאות משפט בסך 9,000 שקלים שישולמו לעיריית ירושלים, משרד הביטחון והוועדה המחוזית.
דלית ארמוזה, ממובילות המאבק מסרה למיינט ירושלים: "המחוזי דחה את העתירה לצערנו בחוסר ראיית המכלול. אם לצד המכללות היו מקדמים בנייה של מתחם אזרחי להשכלה/ הייטק/ תרבות/ פנאי/ קהילה, אז באמת היה 'עירוב שימושים' (מסחר ומגורים זה לצד זה), כמו שקורה בת"א אז היה בזה תועלת .
"לצערנו אין תוכנית כזאת ובגלל שיש כרגע רוב חרדי בוועדות התכנון בירושלים, גם אם היתה, היו עוצרים כל דבר שמאיים לשנות את 'הסטטוס קוו' או את הכיוון שרוצים להוביל את ירושלים לעיר דתית".