2 צפייה בגלריה
פורץ. צילום: שאטרסטוק
פורץ. צילום: שאטרסטוק
פורץ. צילום: שאטרסטוק
שוטרים בשיטת 'עשה זאת בעצמך'? נערים מתוך חבורת צעירים שהטילה אימה על שכונת נחלאות נתפסו השבוע בידי התושבים. כשהתושבים ביקשו מהמשטרה ניידת שתפטרל באזור - הם סורבו. כעת הם דורשים: "שהמשטרה תטפל בזה. ביטחון אזרחי אינו מותרות, הוא דבר בסיסי שכל תושב באשר הוא זכאי לו".
מציצים, גרסת נחלאות
על פי תלונות התושבים, חבורה של נערים כבני 15 החלו להסתובב לאחרונה בשכונה, להציץ לבתים, וחלקם אף ניסו לפרוץ לתוכם. לטענתם, הנערים הללו מסתובבים קבוע במספר רחובות בשכונה ומציצים לבתים מספר פעמים ביום.
"פעם אחת תפסנו אותם כשהם מסתובבים סביב הכניסה לבניין", אומר דניאל, תושב השכונה. "בפעם אחרת אחד מהם ברח מתוך הבית כשחזרנו לדירה. השבוע נתפסו חלקם כשהם מציצים מהמרפסת, ויום לאחר מכן תפסתי אותם בדלת של הבית, אחרי שקלטתי את הצל שלהם מהחלון של הסלון. רדפתי אחרי הנערים לאורך מספר רחובות ותפסתי אחד מהם בחולצה לזמן קצר. אלא שדניאל נאלץ לשחררו שכן אין לו סמכות חוקית לעכב מישהו, בוודאי לא קטין.
2 צפייה בגלריה
 המודעה שתלו התושבים
 המודעה שתלו התושבים
המודעה שתלו התושבים
דניאל טוען כי דיבר עם המשטרה, שלטענתו "היתה מאוד לא זריזה בטיפול ובשליחת ניידת. אחר כך מסרנו עדות לשוטר שהגיע אלינו. ההרגשה היא שזה לא מספיק. צריכה להיות פה ניידת של שיטור עירוני באופן קבוע שתעשה סוף להזיה הזאת".
עם זאת, תושבים טוענים כי הנערים צולמו, וכצעד מרתיע תלו ברחבי השכונה שלטים שבהם נאמר: "צילמנו את הפנים שלכם, אז לא כדאי לכם לפרוץ".
דניאל מבקש לפנות לתושבי השכונה. לדבריו, "מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להציף את המוקד העירוני ואת המשטרה בפניות אמיתיות בלבד כמובן, כדי שיבינו על איזה סדר גודל מדובר כאן. יש לספר על מקרים שקרו ולדווח על תחושת חוסר הביטחון בנחלאות.
"אני לא יודע באיזה מצב הילדים האלה או מה יקרה אם מישהו או מישהי יתפסו אותם כשהם בבית. זה עלול להיגמר לא טוב. ובכלל - אסור לנו להסכים לחיות בידיעה שאנשים מציצים לנו הביתה".
ביקשנו את תגובת המשטרה אולם היא טרם נמסרה.