בפסק דין שניתן השבוע דחה בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים עתירה מינהלית שהוגשה על ידי קבוצת דיירים המתגוררים בסמוך לשדרות סיירת דוכיפת בפסגת זאב מרכז.
העתירה הוגשה נגד העירייה ונגד החברה העירונית מוריה, בעניין ביצוע פרויקט לסלילת נתיב תחבורה ציבורית ברחוב על חשבון מקומות חניה וצמצום רוחב המדרכה.
מדובר בפרויקט בשווי של כ-30 מיליון שקלים שנועד לשפר את זרימת התנועה בציר סיירת דוכיפת, שהוא מאז האינתיפאדה השנייה ציר כניסה לירושלים מאזור יישובי חבל בנימין (דרך מחסום חיזמה), ושהוא כיום כביש סואן ורועש.
התושבים מחד ניהלו מאבק עיקש שכלל הפגנות, תליית שלטים נגד התנהלותו של ברקת ומחאה מתמטית ברחבי הרשת. באחת המחאות לפני כשנה הצטיידו התושבים בשקית ניילון ובה פיח שנכנס לביתם ולמרפסות. "כל החצרות הם לא רלוונטיים, אי אפשר להשתמש בהם לא מבחינת הרעש ולא מבחינת זיהום האוויר", סיפר אחד התושבים.
1 צפייה בגלריה
העפר בביתה של אחת מתושבות הרחוב בסיירת דוכיפת
העפר בביתה של אחת מתושבות הרחוב בסיירת דוכיפת
העפר בביתה של אחת מתושבות הרחוב בסיירת דוכיפת
בית המשפט קיבל את טענת חברת מוריה, שיוצגה על ידי עו"ד דן ליברמן ממשרד אפרים אברמזון ושות', כי מדובר בפרויקט שנועד להקל על עומסי התנועה ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, וקבע כי אין מקום להתערבות בשיקול הדעת של גורמי המקצוע בעניין זה.
בית המשפט קיבל טענה נוספת של חברת מוריה כי התקיים הליך של שיתוף הציבור לפני תחילת העבודות, וכי נמסר לדיירים מלוא המידע בדבר העבודות המתוכננות.
"הטענה בדבר עידוד תח"צ אינה אלא אחיזת עיניים"
ממטה המאבק של רחוב סיירת דוכיפת נמסר בתגובה: "הנת"צ מחמיר את מפגעי הרעש וזיהום האוויר בשכונה, מבטל את חניות הנכים המרותקים לכיסא גלגלים וכן, מהווה סכנה בטיחותית לילדי השכונה. ברקת העדיף את טובת תושבי בנימין על פני בריאותם ואיכות חייהם של תושבי פסגת זאב וזאת כנראה עקב רצונו לקרוץ למתפקדים הרבים מבנימין ע"מ שיצביעו עבורו בפריימריז לליכוד.
"על פי מהנדסי התכנית רמזור 4 צמתים חדשים ברחוב תאט מאד את התנועה ולא משיג את המטרה, וכן פתיחת כביש 437 בינואר ובעתיד שיקוע קלנדיה מייתרים לחלוטין את הנת"צ הפוגעני.
"אנו מקווים כי בעקבות הוראת ועדת הערר המחוזית להציג הדמיית קיר אקוסטי, ולאור החלטת הוועדה המחוזית להרחיב הדרך ב-4 מטרים כדי לאפשר הקמת קיר-אקוסטי, גופי התכנון ירימו את הכפפה ויביאו לשיפור ותיקון המפגעים ברחוב. בנוסף נציין, כי בעוד שהעירייה סללה את הנת"צ הרי, שהיא מקדמת באותו הכביש את פרויקט שיקוע דוכיפת במאות מיליוני שקלים שנותן עדיפות לרכב פרטי בלבד לעבור מתחת לצומת, ומשאיר את התח"צ להמתין ברמזורים. כך שהטענה בדבר עידוד תח"צ אינה אלא אחיזת עיניים".