1 צפייה בגלריה
הכניסה לקומת המסחר העליונה בכיכר דניה. פשוט נסגרה. צילום: פרטי
הכניסה לקומת המסחר העליונה בכיכר דניה. פשוט נסגרה. צילום: פרטי
הכניסה לקומת המסחר העליונה בכיכר דניה. פשוט נסגרה. צילום: פרטי
לפני כחודש החלה עיריית ירושלים בבניית פרויקט "שדרוג כיכר דניה", במסגרתו יוחלף הריצוף ותיבנה במה חדשה. העבודות עתידות להסתיים בחודש יוני 2019, אולם כבר עכשיו מדווחים הסוחרים במקום על ירידה של עשרות אחוזים בתנועת הלקוחות על רקע השיפוצים.
"בהתחלה גידרו את המקום אבל המרכז עמד שומם, בלי שהתחילו כלל העבודות", אומר חיים אוחנה, בעלים של מכון טיפוח ויופי במקום. "רק אחרי כמה שבועות הקבלן הביא לפה את הפועלים והתחילו לעבוד. יש שתי בעיות מרכזיות: הראשונה היא הפקעת עשרות חניות במקום שגם ככה סובל ממצוקת חניה חמורה, והשנייה החסימה של הכניסה הראשית למתחם".
לטענת אוחנה, הוא חווה ירידה של כ־70% בלקוחות. "מטעמים מובנים אי אפשר לחנות פה, צריך להיכנס מכל מיני כניסות צדדיות ואחוריות וכמובן שזה מקשה על תנועת הלקוחות באזור. יש כאן למעלה מ־50 סוחרים שסובלים מפרויקט הבנייה הזה, ואי אפשר לדעת מתי באמת הוא ייגמר. בינתיים ממררים את החיים לבעלי העסקים פה, ולמרות שפנינו לעירייה לא קיבלנו תשובה ושום דבר לא השתנה".
העירייה: "הפרויקט נועד לרווחת התושבים והסוחרים. במסגרת העבודות, גודר שטח חניה מצומצם. המיזם תואם באופן מלא עם המינהל הקהילתי וישנו עובד מטעם המינהל שמלווה אותו באופן רציף".
הכניסה לקומת המסחר העליונה. פשוט נסגרה | צילום: פרטי