1 צפייה בגלריה
המכללות בעין כרם. הדמיה: אגף בינוי והנדסה, משרד הביטחון
המכללות בעין כרם. הדמיה: אגף בינוי והנדסה, משרד הביטחון
המכללות בעין כרם. הדמיה: אגף בינוי והנדסה, משרד הביטחון
הפתעה לא נעימה: תושבי עין כרם והסביבה הופתעו לגלות לאחרונה שלטים בשכונה המבשרים להם כי התוכנית להקים את מכללות צה"ל סמוך לכפר השבדי הופקדה בוועדה המחוזית.
המיזם הגדול הוגש וקודם באמצעות הרל"י ובתיאום מלא עם לשכת ראש העירייה היוצא ניר ברקת. אלא שההפקדה מנוגדת להחלטה מועצת העירייה, כאשר 21 חברים הצביעו בעד הקפאת התוכנית עד לאחר הבחירות תוך בקשה לבחינה מחדש של מיקומים אחרים ובראשם הר הצופים. גם ראש העירייה הנבחר משה ליאון תמך אז בהחלטה. למעשה רק ראש העירייה היוצא ניר ברקת וחברת סיעתו מרינה קונצביה הצביעו אז נגד.
בנוסף הגישו חברי ועד הפעולה של עין כרם עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי נגד קידום התוכנית. העתירה תלויה ועומדת ועדיין לא נידונה כלל.
חבר המועצה אריה קינג, שמתנגד למיקום ופועל להעתיק את המכללות להר הצופים, פנה לכל חברי המועצה הוותיקים ולנבחרים החדשים לצאת נגד הפקדת הפרויקט. קינג: "מדובר במחטף. זו חוצפה ודרך התנהלות לא דמוקרטית ולא ראויה. גם החילונים וגם החרדים התנגדו להקמת המכללות שם. המיקום הכי טוב לעיר הוא הר הצופים. זה אושר במקור שם, וגם תושבי הגבעה הצרפתית רוצים בכך. ברקת והרל"י פעלו שלא כשורה ובניגוד להחלטת מועצת העירייה ברגע האחרון לפני שברקת עוזב כדי לסנדל את ליאון. אנחנו נפעל לבטל את זה".
דלית ארמוזה, ממובילות מטה המאבק נגד המכללות: "יש הרגשה קשה שעבדו על התושבים. ברקת בכוח ברגע האחרון מנסה להעביר ירושה עקומה למשה ליאון. הכניסו את התוכנית לצנרת ועדת התכנון המחוזית כדי שיהיה קשה יותר לעצור אותה.
"יש כבר ראש עירייה חדש נבחר ובקרוב ייכנסו לתפקידם חברי המועצה שנבחרו וימונה הרכב חדש לוועדת תכנון. צריך לתת להם הזדמנות ללמוד את פרטי התוכנית ולגבש החלטה. יש גם התעלמות מוחלטת מההחלטה שהצלחנו להעביר לטובתנו במועצת העירייה וגם לא חיכו להחלטת בית המשפט. כך לא מנהלים עיר, זה לא מכובד".
מהעירייה נמסר: "ליבת עין כרם מוגדרת אזור לשימור וכך תישאר בשל חשיבותה ההיסטורית והתיירותית. השטח המיועד להקמת המכללות כלל אינו חלק משכונת עין כרם ואינו מיועד לשימור אלא מזה שנים רבות מיועד לפיתוח ולבינוי כפי שהוגדר בתוכנית המתאר לירושלים. על כן אין כל פגיעה בשכונה".