1 צפייה בגלריה
המיזם במשכנות האומה. הדמיה: יגאל לוי אדריכלים
המיזם במשכנות האומה. הדמיה: יגאל לוי אדריכלים
המיזם במשכנות האומה. הדמיה: יגאל לוי אדריכלים
אחרי עיכוב של כמה שנים נפתחה הדרך להקמת השורה הקדמית של הבניינים במתחם משכנות האומה לא הרחק מהכניסה לעיר. התושבים, שנהנו בשנים האחרונות מהנוף המרהיב של גן סאקר ושכונת נחלאות, יצטרכו להסתדר בקרוב עם מראה עירוני רגיל של מרפסות מול החלון.
חברת רסקו מכרה השבוע את המתחם שבבעלותה בשכונת משכנות האומה בסכום של 330 מיליון שקל. מדובר בקו הבניינים החיצוני של שכונה, לכיוון גן סאקר, שבו אמורים לקום חמישה מבנים של 8-6 קומות ובהם 265 יחידות דיור בסך הכול. המתחם משתרע על כ־11 דונם ויכלול דירות יוקרה של 5-2 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוז. כמו כן מתוכננים במקום בית כנסת וגן ילדים במסגרת המטלות הציבוריות של היזמים. על התכנון אחראי משרד 'יגאל לוי אדריכלים'.
המתחם עצמו כבר נחפר ועבודות התשתית בו הושלמו ברובן. רק אחרי שהחפירות הסתיימו החליטה 'ישרס', חברת האם של רסקו, להפסיק את פעילותה בתחום הנדל"ן למגורים ולהתמקד אך ורק בנדל"ן מניב לתעסוקה ומסחר. בשל כך הבנייה במקום התעכבה במשך זמן רב וכבר כמה שנים מנסים למכור את המתחם, שנהנה ממיקום אטרקטיבי.
במסגרת העיסקה ישלמו הרוכשים, קבוצת אביב וקבוצת לני גרופ, לרסקו כ־160 מיליון שקל, וכן תשלומים עתידיים נוספים בשלב מכירת הדירות. לפי ההסכם, 25 אחוז מההכנסות בעת מכירת הדירות יועברו לידיה. כמו כן עם סיום הבנייה החברה תקבל 12 יחידות דיור במתחם ו־12 משרדים ותשלם עבורם את עלויות התכנון בלבד.
בחברת ישרס, בעלי רסקו, אישרו את דבר קיומה של העיסקה.