1 צפייה בגלריה
מתחם הגנים בגוננים. צילום: פרטי
מתחם הגנים בגוננים. צילום: פרטי
מתחם הגנים בגוננים. צילום: פרטי
הורים במתחם הגנים החדש בגוננים מחכים כבר חודש ימים למאבטח שישמור על 120 הילדים שלומדים במקום. "כל כך הרבה ילדים קטינם והעירייה לא מוכנה להשקיע על מאבטח אחד?", תהתה השבוע אחת האמהות.
מתחם הגנים ברחוב בן דוסא היה אמור להיות סיפור הצלחה של העירייה. מתחם חדשני שמרכז מספר גדול של גני ילדים חדשים בלב שכונת גוננים. אלא שמאז פתיחתו, ואפילו לפני, הוא גורר בעיקר טענות ומחאות מצד הורי התלמידים. תחילה היו אלה ההורים שהתריעו מפני עומס תחבורתי עקב מחסור בתשתיות.
לאחר מכן אלה היו הורי שני גנים ותיקים בשכונה שגילו ברגע האחרון שמעבירים אותם למתחם החדש. כעת, כאמור, צצה בעיה חדשה: העירייה לא הציבה מאבטחים במתחם.
"מתחילת השנה אנחנו מבקשים מהעירייה שתהיה אבטחה לילדינו," אומרת השבוע ל', אם לילד באחד הגנים במתחם. "כולם יודעים שבירושלים שורר באופן קבוע מצב בטחוני מתוח. אי אפשר לדעת מה יוליד יום ולכן דרשנו לפחות מאבטח אחד שיהיה נוכח דרך קבע במתחם".
המתחם, שמכיל למעלה משמונה גנים, וחשב לאחד מהגדולים בעיר, ובוודאי מהמודרניים שבהם. "מבחינתי זה לא מתקבל על הדעת. איך אני יכולה לשלוח את הילד שלי ליום לימודים בראש שקט?" ממשיכה ל', "120 ילדים זאת כמות גדולה ולא יכול להיות שהעירייה לא מוכנה לשלם למאבטח אחד לפחות כדי שישמור על האוצרות שלנו. אנו דורשים ממנח"י להציב אבטחה במקום כבר בשבוע הקרוב".
העירייה: "האחריות לביטחון מוסדות החינוך הינה של משטרת ישראל והיא זו שקובעת את מדיניות האבטחה הקריטריונים להצבת מאבטח. במענה לפניית העירייה למשטרת ישראל בבקשה להציב מאבטח באשכול הגנים הנ"ל – לא אושר תקן אבטחה.
"יש להדגיש כי מתחם הגנים הנ"ל, כמו 2000 כיתות גן נוספות בירושלים, מאובטח באמצעות מערך אבטחה היקפית".
ממשטרת ישראל נמסר: "האחריות להקצאת תקני אבטחה הנה על בסיס תקציב המוקצה על ידי משרד האוצר והמשרד לבטחון פנים ובהשתתפות הרשויות המקומיות, ולא על ידי משטרת ישראל".