1 צפייה בגלריה
רחוב סן מרטין. צילום: יואב דודקביץ'
רחוב סן מרטין. צילום: יואב דודקביץ'
רחוב סן מרטין. צילום: יואב דודקביץ'
הבניין המפולש של הקטמונים: כבר שבועיים שבבניין ברחוב סן מרטין מתגוררים דיירים חדשים, אבל לא באופן חוקי. הם פשוט פלשו לדירות והחלו לגור בהן. "הם שמים מוסיקה רועשת, שותים, מעשנים, מקניטים עוברי אורח ומציעים לדיירים לקנות סמים", סיפר דייר במבנה. "מדובר בבניין עם משפחות צעירות והם פשוט מפחידים אותנו. בהתחלה אחד מהם השכיר דירה מאיתנו בבניין ואחרי שלא שילם יותר הוא הוצא מהדירה. הוא לקח את החפצים שלו ופלש לדירה בקומה הראשונה בבניין", סיפר בעל אחת הדירות.
הדירות אליהן פלשו ממוקמות בקומה הראשונה. הן היו ריקות מאחר ולא ניתן ליחידות אישור אכלוס. הדיירים מספרים כי מאז שהוצא לפני כשבועיים הפולש הראשון, הוא שבר את המנעול של אחת הדירות, פרץ פנימה, התחבר לחשמל ומים והשתכן בדירה. "הוא מסתובב בבניין וצועק שהדירה שייכת לו. כמו כן הוא הביא איתו עוד נרקומנים ועבריינים נוספים בשנות החמישים והשלושים לחייהם אשר פלשו לדירות נוספות בבניין".
יום לאחר שפרץ לדירה הזמין בעל הנכס משטרה. "הפולש טען שאמו שנפטרה והשאירה לו את הדירה ושהוא גר בה כבר תקופה. אבל זהו שקר מוחלט. אני לא מבין איך המשטרה אינה מוציאה אותו משם. הראיתי להם את כל הטפסים המתאימים". לדברי בעל הנכס, "הפולש טען שהרבצתי לו, שוב שקר מוחלט, והתברר כי הוציאו לי צו הרחקה ממנו ולהיפך" (צו שבוטל השבוע). בעל הדירה ניסה להחליף מנעול אבל זה לא עזר ואז הוא הגיש תלונה למשטרה. "אני יכול גם להיכנס לבתים של אחרים ולהחליט שהם שלי, איפה קיים דבר כזה?", אמר. "איך יכול להיות שבעל הדירה יחזור לביתו שלו ולא יצליח להיכנס?" הוסיף אחד הדיירים בבניין.
מהמשטרה נמסר: "אין כל חשד לעבירה פלילית. מדובר בסכסוך על רקע בעלות שמקומו להתברר בין כתלי בית המשפט ולכן הופנו הצדדים להליך אזרחי".