1 צפייה בגלריה
פסגת זאב. "מתפקדת כמו חצר אחורית". צילום: יואב דודקביץ'
פסגת זאב. "מתפקדת כמו חצר אחורית". צילום: יואב דודקביץ'
פסגת זאב. "מתפקדת כמו חצר אחורית". צילום: יואב דודקביץ'
מאות חתימות של תושבי פסגת זאב נאספו נגד הבנייה המתוכננת בשכונה. בעקבות בקשתם נדחה גם מועד הגשת ההתנגדויות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. התושבים מאיימים להגיש תביעה בגלל הירידה הצפויה בערך דירותיהם.
במסמכי ההתנגדות שניסחו התושבים הם פירטו את טענותיהם נגד שורה של מיזמי בנייה שמיועדים לצאת לפועל בשכונה בתקופה הקרובה. תושבי הרחובות חיים תורן וראובן ארזי, שבהם צפויים להיבנות 240 יחידות דיור, חניון 'חנה וסע' למאתיים מכוניות ליד תחנת הרכבת הקלה וכן מתחם עסקים ומסחר, טוענים למשל שרחוב חיים תורן, שאליו תנותב תנועה רבה, הוא רחוב צר וצפוף. בדיוק בשל כך, לטענתם, לא עוברים בו כיום אוטובוסים. התושבים מדגישים שמדובר ברחוב מגורים, שהתנועה הרבה שתעבור בו תפגע מאוד באיכות החיים של דייריו.
קראו גם: • ההתנגדויות, הפוליטיקה והדרישה: תושבי פסגת זאב ממשיכים במאבק נגד תכניות הבנייה • פסגת זאב: סיירת תושבים הוקמה נגד המגדלים בשכונה
התנגדות הוגשה גם לתוכנית הבנייה ברחוב משה דיין, שתכלול מגדלים של 18 קומות ובהם קומת מסחר ו־286 יחידות דיור. דיירי הרחוב טוענים בין השאר שמסמכי התוכנית לא כוללים בדיקה או תסקיר סביבתי. הם דורשים שיבוצעו כל הבדיקות ויצורפו כנספחים מחייבים לתוכנית, ושזו תופקד מחדש על מנת שהציבור יוכל לבחון את ההשפעות והפתרונות שיועלו.
עוד טוענים תושבי משה דיין כי הוועדה המקומית ציינה במפורש שהתוכנית חורגת מתקן שעות אור בימי החורף והצל הגדול של המגדלים לא יאפשר לשמש להאיר על גן ילדים סמוך ברחוב נתיב המזלות. "אנו התושבים נתבע על ירידת ערך דירותינו" כתבו, "אך מי מגן על זכויות ילדי השכונה?"
התושבים פירטו גם את הפגיעה הצפויה בתחבורה הציבורית והפרטית באזור. הם טענו כי מיקומו של הפרויקט, שנמצא בלב שכונה ולא בציר מרכזי, אינו מתאים לתוספת עסקים ומסחר, שכן גם כך הם חווים מצוקת תנועה וחניה במקום. לבסוף הם הזהירו מפני הקשיים שיחוו בגלל עבודות הבנייה עצמן, בדמות רעש, אבק וזיהום אוויר.
"מימוש התוכנית כפי שאושרה להפקדה תפגע בערך דירתי וייגרמו לי טרדות בכל תקופת הבניה", חתם כל תושב. "לפיכך הריני להודיע כי אם תאושר התוכנית בכוונתי לתבוע פיצויים על ירידת ערך ביתי".
בעקבות לחץ מדיירי הרחובות השונים, ופניית עו"ד יוסי חביליו, הפעיל החברתי אבי שלום, וגורמים נוספים, נדחה מועד הגשת ההתנגדויות לוועדה המחוזית עד חודש ספטמבר.